معاون استاندار خراسان رضوی:تمام ظرفیتهای اقامتی مشهد باید به رسمیت شناخته شود

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تمام ظرفیتهای اقامتی مشهد در کنار اقامتگاههای رسمی باهدف خدمت بهتر به زائران باید به رسمیت شناخته شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر در کنار توزیع سفر و زائر در تمامی ایام سال باید ۲ اولویت راهبردی ما باشد و تناسب ظرفیتهای اقامتی با میزان ورود زائران بسیار مهم است زیرا در ایام اوج سفرها، دچار کمبود و در ایام عادی دچار سرریز ظرفیتها هستیم.

وی ادامه داد: به جد بر این اعتقادم که باید سایر ظرفیتهای اقامتی را در کنار واحدهایی مانند هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر به رسمیت شناخت و نباید به هیچ وجه فعالیت آنها را غیرقانونی دانست زیرا نمی‌شود صرفا در ایام اوج سفرها از حضور این واحدها و ضرورت حضورشان در عرصه میزبانی بهره برد اما با فروکش کردن مسافرت در دیگر ایام سال آنها را غیرقانونی و فعالیتشان را تخلف شمرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: باید با به رسمیت شناختن این واحدها برای ساماندهی، تعیین حیطه خدمات، صدور مجوز به همراه تعیین استانداردها و در نهایت نظارت بر عملکرد این واحدهای اقامتی اقدام کرد.

گنابادی نژاد افزود: علاوه بر این توزیع زائر در طول ایام سال نیز باید انجام شود که راهکار آن ایجاد جاذبه‌ و مزیت است که در بخش اقامت و حمل و نقل باید اعمال شود تا زائران در ایام غیر اوج سفر نیز به مشهد سفر کنند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد اقامتی رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha