فاطمی امین با تشکیل اتاق فکر در صنعت تراکتور تحول ایجاد کرد
فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت

تهران- ایرنا- دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تراکتور و کمباین گفت: تشکیل اتاق فکر با حضور معاونان، مدیران کل و حتی شخص فاطمی امین وزیر صمت در این جلسات، نتیجه تحول در صنعت تراکتور است.

به گزارش ایرنا، «فریدون گل افرا» در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرده است: به اطلاع جنابعالی می‌رساند که برای نخستین بار در دولت سیزدهم، شاهد تحولی در وزارت صمت بوده‌ایم تا صنعت کشاورزی رونق بگیرد که این توفیق به‌خاطر مشاوره پذیر بودن مسوولان ذی‌ربط و تشکیل اتاق فکر با حضور معاونان، مدیران کل و حتی مشخص وزیر صمت در این جلسات بوده است که در نتیجه، این تحولات به شرح زیر انجام شده است.

در ادامه نامه آمده است: تعدادی از اعضای این انجمن، خدمات پس از فروش خود را تقویت کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری و توسعه آن همت کرده‌اند، برخی از صنعتگران عضو، خطوط مونتاژ نیرومحرکه را راه‌اندازی و به همراه آن سفارش‌های قطعه‌سازی را در داخل کشورمان رونق داده‌اند، تولید تراکتورهای کمتر از ۴۰ قوه اسب برای شالی‌کاری به میزان نیاز استان‌های برنج خیر، روی خط تولید قرار گرفته‌اند.

در بخش دیگر این نامه آمده است: تأمین و واردات تراکتورهای قوی‌تر از ۱۸۰ قوه اسب که در داخل کشورمان تولید نمی‌شوند. اکنون برای رفع نیاز دیم‌کاران و کاربرد آن در گردش زراعی از طریق توسعه کشت حفاظتی توسط چند شرکت عضو صورت می‌گیرد، تولید دروگرهای کوچک غلات «بافه بند» برای استفاده در اراضی خرد و در دامنه‌ها به‌صورت صددرصد در داخل کشورمان روی خط تولید آمده‌اند همچنین خطوط تولید موتورهای سه سیلندر برای ساخت تراکتورهای باغی روی خط تولید قرار گرفته‌اند همچنین تراکتورهای باغی تا ۷۰ درصد ساخت داخل توسط اعضای این انجمن رونق گرفته‌اند.

این نامه ادامه یافت:  ساخت کمباین‌های غلات و شالی توسط کمباین سازی اراک از دیگر اعضای این انجمن با عقد قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی و حمایت وزارت صمت، برداشت غلات و دانه‌های روغنی را تضمین کرده‌اند. اعضای این انجمن پس از سال‌های رکود نسبی، با حمایت وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی به رونق جهش داری دست‌یافته است که جا دارد از وزیر محترم صمت و مدیران دلسوز این وزارتخانه تقدیر و قدردانی شود. از وزارت صمت به‌خاطر فساد زدایی که منجر به ارتباط سازی و رونق اشتغال‌زایی‌های مسئولیت‌پذیر بخصوص در این صنف شده است کمال تشکر و قدردانی را دارد.

فاطمی امین با تشکیل اتاق فکر در صنعت تراکتور تحول ایجاد کرد

فاطمی امین با تشکیل اتاق فکر در صنعت تراکتور تحول ایجاد کرد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha