۷ آبان ۱۴۰۱، ۵:۵۱
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84926166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یونیسف از کمک ۱۰ میلیون دلاری برای کودکان افغانستان خبر داد

تهران - ایرنا- صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف روز جمعه ۲۸ اکتبر/ششم آبان ماه از کمک 10میلیون دلاری برای آموزش کودکان افغانستان خبر داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رادیو فرانسه ، یونیسف با انتشار پیامی در توییترافزود: این کمک از سوی کره جنوبی و دانمارک ارایه شده است و به گسترش فضاهای آموزشی برای آسیب‌پذیرترین دختران، پسران و آموزگاران آن‌ها در افغانستان اختصاص داده خواهد شد.

رادیو فرانسه می گوید ک به رغم کمک‌های یونیسف و دیگر نهادهای غیر دولتی به افغانستان، این کشور در رده بدترین کشورها برای کودکان قرار دارد.

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان غیردولتی «حقوق کودکان» (KidsRights) ایسلند، سوئد و فنلاند بهترین کشورها، سیرالئون، افغانستان و چاد بدترین کشورها برای کودکان هستند.

بنا بر گزارش‌های نهادها مدافع حقوق کودکان، ۱۴ ماه پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان و رویارویی مردم با یک بحران اقتصادی بی‌سابقه، وضعیت حقوق بشری، بویژه وضعیت کودکان در این کشور بدتر شده است.

یونیسف پیشتر نیز در گزارشی نسبت به وضعیت کودکان در افغانستان هشدار داده  و گفته بود که بیش از یک میلیون کودک در این کشور از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و نیاز به کمک‌های فوری برای زنده ماندن دارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha