معاون استاندار فارس: توطئه دشمنان، خللی در وحدت مردم ایجاد نخواهد کرد

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: جنایت و حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حوادث مشابه هیچ خللی در وحدت ملت ایران ایجاد نخواهد کرد و همه اقشار، مذاهب و گروه‌ها در کنار یکدیگر پشتیبان کشور، انقلاب و نظام هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل محبی پور، در جمع نمازگزاران جمعه شیراز افزود: حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ ۲رریشه مهم دارد که ریشه اول به حدود ۶ سال قبل باز می گردد که به واسطه برخی شرایط که دشمن در کشور ملاحظه کرده بود برخی دولت های دست نشانده منطقه جلساتی گرفتند و از جریان ضد نظام جمهوری اسلامی یعنی تکفیر، منافقان و سلطنت طلبان را جمع کرده و از آنها اعلام پشتیبانی کردند تا نظام را دچار چالش کنند و این مسیر همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: ریشه دوم که باعث شد در این مقطع تاریخی دشمن احساس کند که توان ناامن کردن کشور و استان فارس را دارد وقایعی است که حدود ۴۵ روز است که کشور را متلاطم کرده است.
او اظهار داشت: دشمن از واقعه فوت دردناک دختر اهل سنت کُرد برای ناامن کردن کشور استفاده کرد و عده‌ای افراد جاهل که فکر کردند با دامن زدن به ناآرامی ها آغوش دشمن برای آنها باز خواهد شد و به آنها پناهندگی خواهد داد کشور را دچار تلاطم امنیتی کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: شرایطی در کشور ایجاد شد که هرچند گروه هایی اندک اما با توجه به حساسیتی که نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و قضایی کشور داشتند مشغول به برطرف کردن و خنثی سازی توطئه ها شدند.
محبی پور گفت: البته دشمن فکر نکند که اگر ما اعلام می کنیم که مسئولان ذهنشان درگیر مسائل امنیتی شد این تمام توان جمهوری اسلامی است، چنین نیست، جمهوری اسلامی بنای مدارا با افراد جاهل و فریب خورده را دارد اما در مقابل دشمن، خشن عمل می‌کند.
او اضافه کرد: به دلیل فتنه بودن این جریان در داخل کشور و ادغام شدن حق و باطل، کار برای نیروهای امنیتی پیچیده تر شد و نتیجه این شد که پشتیبانی بیگانه صورت گرفته و مشغولیاتی که در داخل کشور ایجاد شده، به رغم امنیت پایداری که در استان داشتیم از یک فرصت همزمانی فراخوان استفاده کرده و یک عنصر فریب خورده خود را وارد حرم مطهر شاهچراغ (ع) کردند و منجر به شهادت هموطنان و مجروح شدن ۳۰ نفر دیگر شدند.
وی افزود: دوست نداریم ورزشکار، دانش آموز، دانشجو، معلم و استاد ما و هر کس و در هر لباسی از دشمن فریب بخورد چرا که هر کس مسیر باطل را در پیش گیرد عاقبت به نابودی کشیده خواهد شد.
محبی پور همچنین از مردم سراسر استان فارس برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) که روز شنبه هفتم آبانماه برگزار می شود دعوت کرد.

مردم سراسر کشور از جمله استان فارس پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی جنایت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و شهادت ۱۵ نفر را محکوم کردند.

پیش از این، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس با صدور پیام مشترکی ضمن محکومیت اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سه روز را در این استان عزای عمومی اعلام کردند.

بنا بر اعلام معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس، این استان روز شنبه هفتم آبان در سوگ شهدای حرم شاهچراغ (ع) تعطیل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha