۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84925919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوباما برای کمک به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات وارد عمل شد

تهران- ایرنا- باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از امروز (جمعه) سفرهای ایالتی را برای برگزاری گردهمایی و با هدف کمک به تقویت دموکرات‌ها در برابر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای پیش‌رو آغاز کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری اسبق آمریکا در تلاش است کاری که در دو دوره ریاست جمهوریش نتوانست انجام دهد، را در پیش گیرد و به دموکرات ها برای موفقیت در انتخابات میان دوره ای پیش رو کمک کند.

به باور کارشناسان اوباما اکنون محبوب تر از آن زمان است و این «جو بایدن» است که با چشم انداز چندان روشنی در انتخابات پیش رو روبرو نیست.

اوباما امروز جمعه به ایالت جورجیا سفر کرده که از جمله ایالت های کلیدی و تعیین کننده در نتیجه انتخابات بشمار می رود و شنبه به میشیگان و ویسکانسین سفر خواهد کرد و هفته آینده در نوادا و پنسیلوانیا خواهد بود.

این برنامه سفر، که شامل گردهمایی هایی با نامزدهای دموکرات برای مناصب فدرال و ایالتی است، در حالی انجام می شود که بایدن و دموکرات ها در تلاش برای حفظ اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان و سنا هستند.

کارشناسان معتقد هستند با توجه به کاهش محبوبیت بایدن در نتیجه نرخ تورم، چشم انداز کنونی برای پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای نوامبر به شدت تیره و تار است.

«دیوید اکسلراد» مشاور اوباما در دوران ریاست جمهوریش در این خصوص گفت: اوباما امروز جایگاه بی نظیری در سیاست ما دارد. او به وضوح جذابیت زیادی برای دموکرات ها و حامیان حزب مستقل دارد.

اما «لیس اسمیت» استراتژیست دموکرات در واکنش به این اقدام رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت:  اوباما بهتر است همانند آمریکایی ها گونه ای عمل کند که گویا هنوز نمی داند کدام حزب در انتخابات ۱۷ آبان پیروز می شود.

انتخابات میان‌دوره ای آمریکا قرار است هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا به رقابت گذارده می شود. همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha