دست‌هایی که برای "آرتین" به سوی آسمان بلند شد

شیراز-ایرنا-آرتین سرایداران کودکی است که در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) مجروح شد و پدر،مادر و برادرش در این حادثه به شهادت رسیدند؛هرچند امروز جای خالی خانواده‌اش را به شدت احساس می‌کند اما مردم ایران نشان دادند که آرتین تنها نیست، مردمی همدرد که دست‌ دعای خود را برای آرتین به آسمان بلند کرده‌اند.

هنوز در شوک بود؛ دردمندانه از درد گلوله‌ای که دستان کوچکش را هدف گرفته‌بود، با نگاه معصومانه و صدای کودکانه‌اش گفت: «تفنگ زده بودند...با مامانم، بابام، داداشم، اومده بودیم زیارت... داشتیم می‌رفتیم سوار ماشینمون بشیم که تفنگ زدن»
به گزارش خبرنگار ایرنا، این روایت کودکی پنج ساله است که بی‌گمان پرشور و بی‌دغدغه از هیاهوی روزگار،هم‌گام با پدر، مادر و برادرش قدم‌های کوچکش را در حرم شاهچراغ(ع) گذاشته بود تا دستانش را برای آرزوهای کودکانه‌اش رو به آسمان بگیرد، اکنون اما در غم نبودن خانواده‌ای است که بی‌شک قرار بود تمام رویاهایش را در آغوش گرم آنها معنا کند. نبودنی که هیچ بودنی جبرانش نمی‌کند.

در اقدام تروریستی عصر چهارشنبه (چهارم آبان) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند و ۲۶ نفر مجروح شدند.

آرتین سرایداران غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه در این حمله تروریستی مجروح شد و پدر، مادر و برادر خود را در همین حادثه از دست داد. حادثه‌ای که طعم شیرین کودکی‌هایش را به یکباره تلخ کرد و حالا باید مسیر پر پیچ و خم زندگی را تنها سپری کند.
آرشام سرایداران برادر آرتین، دانش آموز پایه پنجم دبستان شهدای شوش ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز بود که در این حمله تروریستی به شهادت رسید. 

هرچند امروز آرتین جای خالی خانواده‌اش را به شدت احساس می‌کند اما مردم ایران نشان دادند که آرتین تنها نیست. مردمی که با ابراز همدردی دست‌های خود را برای به آسمان بلند کرده‌اند و او را عضوی از خانواده خود می‌دانند.

دست‌هایی که برای "آرتین" به سوی آسمان بلند شد

توییت هایی برای آرتین
در این. پیوند، یک عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در حساب توییتری خود مردم ایران را مخاطب قرار داد و نوشت: خدایا، خدایا خودت فقط به دلِ این طفل معصوم آرامش بده.
یکی از کاربران فضای مجازی نیز توییت کرد: به عنوان کسی که برادرزاده همسن آرتین دارد، از این به بعد من عمه آرتین هستم
کاربری هم در توییتی عنوان کرد: در نمازجمعه دعاگوی دوستان هستم، چادر سر نمی‌کنم اما برای چادر سر می‌دهم. برای آرامش آرتین سرایداران هم.
کاربر دیگری نوشت: به خاطر آرتین سرایداران؛ انتقام بگیرید از هرآنکس که پدر و مادرش را کشت.
در توییت دیگری عنوان شده: قربانی پول سعودیست که با شعار «زن، زندگی، آزادی» مادرش، پدرش، برادرش را از او گرفتند. برای تنها و بی‌کس شدن آرتین هیچوقت هشتگ نمی‌زنند.
کاربری هم در توییتی بیان کرد: آی اونایی که یقه پاره کردید...، حالا بیایید پاسخ آرتین سرایداران که پدر و مادر و برادرش را در شاهچراغ (ع) از دست داد بدهید.
علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز توییت کرد: ما با هزاران شهیدی که برای بالا ماندن این پرچم دادیم نیازی به کشته‌سازی نداریم؛ اما آرتین سرایداران شاهد زنده مظلومیت ایران و رذالت دشمنان کشور است.

بازگشت آرتین به خانه
عباس اسماعیلی دایی آرتین سرایداران در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت این کودک گفت: آرتین صبح امروز جمعه از بیمارستان مرخص شده و یک ساعت پیش او را به منزل آورده‌ایم؛ در حال حاضر عمل جراحی دست آرتین که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود انجام شده است اما عمل دیگری نیز باید صورت بگیرد که این عمل در زمان دیگری انجام می‌شود.
اسماعیلی با بیان اینکه تاندون‌های دست آرتین از بین رفته است، گفت: به احتمال زیاد حدود یک ماه دیگر باید او را برای انجام عمل جراحی  به بیمارستان ببریم. 

آرتین هنوز خبر ندارد
وی در رابطه با وضعیت روحی آرتین گفت: متأسفانه هنوز نتوانستیم خبر شهادت خانواده آرتین را به او بدهیم؛ با اینکه خودش شاهد اصابت گلوله به پدر، مادر و برادرش و شهادت آنها بوده اما هنوز با این موضوع کنار نیامده و وقتی آرتین را به خانه آوردیم سراغ پدر و مادرش را می‌گرفت.
اسماعیلی اضافه کرد: نمی‌دانیم چگونه این موضوع را به او بگوییم. نمی‌دانیم تا چه زمانی می‌توانیم این حادثه را از ذهن و روح او پاک کنیم؟
وی گفت: برای اینکه بتوانیم این خبر تلخ را به او بدهیم تصمیم گرفته‌ایم پس از برگزاری مراسم تشییع خانواده‌اش او را نزد مشاور ببریم.

دست‌هایی که برای "آرتین" به سوی آسمان بلند شد
عیادت معاون اول رئیس جمهور از آرتین در یک بیمارستان شیراز 

عروس چشم به راه
 آرتین سرایداران یک خواهر ۲۱ ساله هم دارد که به تازگی عقد کرده و قرار بود مراسم ازدواجش تا ۱۰ یا ۱۵ روز دیگر برگزار شود اما این حادثه غافلگیرانه موجب شد همه اقوام و آشنایی در شوک عمیقی فرو رفته‌اند و حالا تنها درخواست این خواهر رنج کشیده انتقام خون شهدای ‌شاهچراغ بود. درخواستی که در سفر معاون اول رئیس جمهور به شیراز و در عیادت از آرتین مطرح شد.

تلخ ترین لحظه... 

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روز پنجشنبه با حضور در بیمارستان، از مجروحان اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) در شیراز عیادت کرد. 

به گفته دستیار ویژه معاون اول رئیس جمهور،  دیدار با آرتین و خواهر داغدارش، یکی از تلخ‌ترین لحظات سفر روز پنجشنبه دکتر ‌مخبر به شیراز را رقم زد.

تلخ‌ترین لحظاتی که دستان مردم را در انتظار عنایتی به سوی آسمان گشود: "ای آفتاب خوبان می‌جوشد اندرونم یک ساعتم بگنجان در سایه عنایت".

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha