۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84925607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوکشتاین: دلیل امتیازدهی آمریکا و اسراییل به لبنان ترس از حزب الله بود

تهران-ایرنا- پس از امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی و تحویل و مبادله اسناد مربوطه توسط هیاتی از لبنان و رژیم صهیونیستی در چادر سازمان ملل متحد در ناقوره، میانجی آمریکا در سخنانی گفت که دلیل امتیازدهی آمریکا و رژیم صهیونیستی به لبنان ترس از حزب الله بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری العهد، «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی در این باره اذعان کرد که دلیل چشم پوشی‌ها و امتیاز دهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به نفع لبنان، ترس از شکل گیری جنگ بوده است.

هوکشتاین همچنین تصریح کرد: جنگ یک تهدید واقعی بود و در صورت وقوع، همه میادین نفت و گاز و همراه با آن تجارت بین‌المللی در دریای مدیترانه و مهم‌تر از همه جریان منابع انرژی میان خلیج (فارس) و اروپا مختل می‌شد.

ریاست جمهوری لبنان پنج‌شنبه اعلام کرد که میشل عون نامه رسمی آمریکا درباره ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

در ادامه امضای توافق مزبور هیاتی از لبنان و رژیم صهیونیستی در ناقوره و در چادر سازمان ملل متحد همراه با هوکشتاین حضور یافته و اسناد تحویل و مبادله شد.

شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌های صهیونیستی امضای توافق ترسیم مرزها را تسلیم شدن بی قید و شرط دولت این رژیم در برابر تهدیدات مقاومت و حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله می دانند.

مقاومت اسلامی در طی مدت این مذاکرات تهدید کرده بود که اگر لبنان به حقوق خود دست نیابد اجازه استخراج گاز به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha