۶ آبان ۱۴۰۱، ۵:۱۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84925566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا: حمایت نظامی ما از اوکراین ادامه دارد

۶ آبان ۱۴۰۱، ۵:۱۶
کد خبر: 84925566
آمریکا: حمایت نظامی ما از اوکراین ادامه دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه گفت که پیام ما به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این است که حمایت نظامی آمریکا از اوکراین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از الجزیره، «ند پرایس» افزود: واشنگتن در حال هماهنگی با ۵۰ کشور متحد برای حمایت از اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما می‌بینیم که بین طرف‌های مختلف آمریکایی در مورد حمایت از اوکراین هماهنگی وجود دارد.

پرایس افزود: نهادها و مؤسسات مختلف در ایالات متحده در حمایت از اوکراین متحد هستند و من انتظار دارم که هماهنگی و حمایت آمریکا از اوکراین پس از انتخابات کنگره ادامه یابد.

این در حالی است که پیش تر دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده بود که کی‌یف نگران تهدیدهای اخیر قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه آمریکا برای قطع کمک به اوکراین در صورت به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره‌ای ماه آینده است.

پیش از این کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با Punchbowl News عنوان کرد که جمهوری‌خواهان در زمان رکود اقتصادی به اوکراین چک سفید امضاء نمی‌دهند.

در اوایل جنگ روسیه با اوکراین کمک‌های آمریکا به کی‌یف از طرف دو حزب در این کشور مورد حمایت بود اما به تازگی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان نسبت به ارائه حمایت نظامی بیشتر با طولانی شدن جنگ ابراز تردید کرده‌اند.

در ماه مه (خرداد)، ۵۷ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین رای «نه» دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha