۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۳۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84925474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرنوشت نامعلوم بودجه‌ای کلان برای آفریقا و بی اطلاعی سازمان ملل

نیویورک- ایرنا – هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل از سرنوشت بودجه کلان در نظر گرفته شده برای آفریقا اظهار بی اطلاعی کرد.

در نشست تغییرات اقلیمی که سازمان ملل سال ۲۰۰۹ برگزار کرد، کشورهای توسعه یافته متعهد شدند تا پایان سال ۲۰۲۰ سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار در اختیار دولت های کم درآمد بگذارند تا به آنها در کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوا یاری برسانند.

با هدف توزیع بودجه مذکور، صندوق آب و هوای سبز تاسیس شد اما اثربخشی این نهاد مورد تردید قرار گرفته است.

به گفته مارتین گریفیتس هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل، هنوز مشخص نیست که چرا با کمک های میلیاردی برای مقابله با تغییرات اقلیمی، قطحی در سومالی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

گریفیتس با تاکید بر لزوم تسهیل تامین بودجه مقابله با تغییرات اقلیمی، گفت: نمی دانم سرنوشت آن ۱۰۰ میلیارد دلاری که برای مقابله با پیامدهای گرمایش زمین در کشورهای در حال توسعه وعده داده شده بود، چه شد!

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل افزود: واقعیت این است که ما تلاش می کنیم بفهمیم این پولی که یک دهه پیش وعده آن داده شد، کجاست. دست چه کسی است و چه کسانی آن را به مناطقی همچون سومالی منتقل نمی کنند؟

گریفیتس با اشاره به اینکه مردم سومالی قربانی رفتار و عادت های ما هستند نه قربانی رفتار خود، افزود: وقتی از دولت ها درباره مکانیسم انتخاب و توزیع پول های مقابله با تغییرات مالی سوال کردم، نتوانستم پاسخی دریافت کنم.

این مقام ارشد سازمان ملل در حالی از مکانیسم مالی مبهم بودجه مقابله با تغییرات آب و هوایی انتقاد کرد که کشورهای آفریقایی و فعالان محیط زیست، تقاضاهای زیادی برای شفافیت بیشتر و دسترسی ساده تر به منابع مالی وعده داده شده مطرح کرده اند.

لی وایت وزیر محیط زیست گابن در این باره گفته است: هیچ راه آسانی برای ردیابی کمک های اهدایی و محل خرج آنها وجود دارد حتی اگر پولی دریافت کنید، این سیستم به گونه ای طراحی شده که تنها به شما اجازه می دهد آن را برای مشاوران کشورهای توسعه یافته خرج کنید.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha