مراسم تجلیل از مدال‌آوران استان تهران برگزار شد

تهران- ایرنا- مراسم تجلیل از مدال‌آوران تهرانی در المپیک و پارالمپیک توکیو، بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه و سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم عصر امروز (پنجشنبه) با حضور محسن منصوری استاندار تهران، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و جمعی از روسای هیئت‌های ورزشی در سالن شهید بهشتی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

رییس فدراسیون کشتی در این مراسم  گفت: علی جوادی مدیرکل ورزش تهران را فردی زحمت کشیده می‌دانم که تهران را به خوبی می‌شناسد. وی تمام قد پای کشتی ایستاد و سالن هفت تیر را برای تهران حفظ کرد.

علیرضا دبیر تاکید کرد: ورزش تهران نیاز به کمک استاندار تهران دارد و اگر قرار است ورزش تهران جان بگیرد، استانداری باید کمک کند. مهم‌ترین کمکی که می‌تواند استانداری داشته باشد این است که سالن‌های ورزشی تهران را اجاره ندهد. با اجاره دادن سالن‌ها، ورزش تهران در حال نابود شدن است.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی موفق باشد نیاز به چهار فاکتور دارد (خطاب به نوجوانان و جوانان المپیاد) تصریح کرد: یک آدم موفق نباید استثنایی باشد باید پشتکار داشته باشد. در این ارتباط چهار فاکتور مهم از جمله پشتکار، دعای خیر پدر و مادر، استجابت از اهل بیت (ع) و خط قرمزتان گناه باشد نه حرف مردم را انجام دهید.

وی تاکید کرد: ورزش تهران الگوی کشور است و همانند گذشته طلایی‌های زیادی را باید در المپیک داشته باشد.

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز ضمن تشکر از دست‌اندرکاران خطاب به قهرمانان ورزشی گفت: شما کسانی هستید که قرار است پرچم‌دار کاروان‌های ملی باشید و این افتخار اکنون نصیب شما شده که نماینده استان تهران در حوزه ورزش هستید.

وی ادامه داد: به طور قطع حمایت‌های استاندار تهران و معاون سیاسی این نهاد ما را مجاب کرد تا با انگیزه و تلاش و جدیت حال ورزش تهران را بهتر از قبل کنیم.

جوادی با اشاره به این نکته که ورزش تهران در سه بعد سخت افزاری، برنامه و نرم‌افزاری و نیروی انسانی قابل ارزیابی است، خاطر نشان کرد: نگاه امروز دولت برای توسعه پروژه ها و اتمام پروژه هایی که صورت می‌گیرد نیز قابل تقدیر است. طی شش ماه گذشته به اندازه چهار سال در استان تهران افتتاح پروژه داشته‌ایم و هرجا پروژه‌ای نیز به اتمام رسیده در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی از برنامه‌ریزی برای هیات‌های ورزشی  استان تهران گفت: برای پیشرفت بیشتر باید برنامه داشته باشیم، خوشبختانه در جریان المپیاد رشد چشمگیری در برخی از رشته‌ها داشتیم و طی چند ماه اخیر توفیقاتی در همین المپیاد و در مسابقات بین‌المللی بدست آمدند.

جوادی در خصوص نیروی انسانی اظهار کرد: همکاران من در اداره کل طی ۶ ماه گذشته بسیار بزرگوارانه همکاری کردند و توفیقات حاصله مرهون همین کار جهادی و زحمات آنها در شهرستان‌ها و ستاد اداره کل بود که برای پیشرفت ورزش پایتخت همدلانه کار کردند.

وی گفت: ورزشکاران حاضر در این مراسم همگی خروجی هیات‌های ورزشی هستند و در یک چشم انداز سه ساله از هیات های ورزشی خود خواسته‌ایم تا سهم ورزشکاران استان تهران را در تیم‌های ملی برای المپیک پاریس رشد دهند. خوشبختانه برآیند آن را در همین المپیاد استعدادهای برتر دیدید.

استاندار تهران نیز در این مراسم با اشاره به شور و نشاط و جوانی حاکم در مراسم و قهرمانی استان تهران در المپیاد استعدادهای برتر تاکید کرد: اینکه استان تهران بین همه استان‌ها اول باشد چیزی نشدنی نیست، با توجه به جمعیت ۱۶ میلیونی، نخبگان، ظرفیت‌ها، زیر ساخت‌ها و سرمایه نیروی انسانی که تهران دارد این امر رخ داد.

محسن منصوری از تقویت زیر ساخت‌ها از عزم دولت در این ارتباط گفت و خاطر نشان کرد: هم در دولت، هم در استانداری و هم اینکه در وزارت ورزش و جوانان تاکید بر آن است که پروژه‌های نیمه تمام کامل شود.

وی از تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که ورزشکاران در جهت کسب افتخار برای ایران اسلامی داشته اند تقدیر کرد و افزود: یکی از مسائلی که مدیرکل ورزش و جوانان استان باید به آن توجه کند متشکل کردن کردن خانواده ورزش استان تهران است. آنچه که خانواده بزرگ ورزش به آن نیازمند است احترام است و ما مسئولان باید به این قشر احترام بگذاریم. اگر این مهم در مناسبت‌ها و مراسم‌ها رخ دهد خانواده ورزش تهران باید هویت استانی هم پیدا می‌کند.  

استاندار تهران تصریح کرد: قهرمانان بین‌المللی را در محافل استانی جمع کنید و ظرفیتهای آنان را به اشتراک بگذارید و به دنبال انسجام بخشی در مدیریت ورزش تهران باشید.

منصوری با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تهران در خیلی از رشته‌ها قهرمان شده و به لحاظ مدیریت و توجه به استعدادها اتفاق خوبی افتاده و این مسیر باید ادامه یابد گفت: به عنوان نماینده عالی دولت در این استان با همه وجود، توان و ظرفیت در خدمت ورزش استان تهران خواهم بود.

ورزشکاران المپیکی و پارالمپیک توکیو، مدال تهرانی بازیهای کشورهای اسلامی قونیه، ورزشکاران ناشنوا اعزامی به مسابقات جهانی و مدال آوران سومین دوره استعدادهای برتر ورزشی کشور استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتند و در جریان این مراسم یادبودی از سوی اداره کل ورزش استان توسط حمید استیلی به استاندار تهران اهدا شد. همچنین یادبودی از سوی این اداره کل به بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی اهدا شد.

همچنین از سوی استاندار تهران، مهدی میرجعفری از پیشکسوتان کشتی مورد تقدیر قرار گرفت و یاد بود مدیرکل ورزش استان تهران ازسوی استاندار به وی اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha