۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84925385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۶۲ واحد تولیدی گیلان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ۱۶۲ واحد تولیدی استان در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات از ابتدای دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی غروب پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان که با حضور محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برگزار شد،  با بیان اینکه ریل اقتصادی دولت در مسیر پرشتاب در حرکت است، افزود: سنگ پرانی برای احیا واحدهای تولیدی قابل بخشش نیست از اینرو تلاش همه ما باید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و برگشت آنان به چرخه تولید باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها اظهار داشت: دلیلی ندارد که بانک ها وارد این مرحله شوند، کار بانک ها بنگاه داری نیست، البته این موضوع به معنی این نیست که بانک ها از قانون عدول کنند بلکه باید در چارچوب آن همکاری های لازم را برای فعالیت مجدد واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های بالقوه گیلان در فرصت های اشتغالزایی استفاده کنیم، اضافه کرد: افرادی که سکان‌داری بانک ها را بر عهده می گیرند باید نگاهشان عادلانه، مردمی و مبتنی بر اقتصاد تعریف شده در برنامه راهبردی دولت، باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر عنوان کرد و افزود: تا کنون بالغ بر ۱۹ هزار اشتغال از این سهمیه و تعهد در استان محقق شده است.  

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان عنوان کرد: بر اساس مستندات، نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود ۹.۲ دهم درصد بود که این آمار در سال جاری به ۷.۸ دهم درصد رسیده است.

استاندار گیلان در پایان این نشست به همراه معاون وزیر کشور از مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان بازدید کرد و در حریان فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری قرار گرفت و طی آن تاکید کرد: گیلان با توجه به ظرفیت های قابل توجه و وجود پنجره واحد سرمایه گذاری این قابلیت را دارد به عنوان پایلوت اطلس سرمایه گذاری در کشور قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور امروز پنجشنبه از زیرساخت های مجتمع بندری انزلی، فرودگاه سردار جنگل رشت، شرکت گیلک دانه نوید، کارآفرینان نسیم گیلان، آرد خوشه گیلان و ایران برک بازدید کرد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha