۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 3126
کد خبر: 84925312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کم مهارتی و مشکل شبکه‌سازی مهمترین چالشهای پارک‌های علم و فناوری است

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: کم مهارتی و بی‌مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی در کنار نبود توانایی در شبکه‌سازی توسط متخصصان از چالشهای مهم پارک‌های علم و فناوری در انجام رسالت آنها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مسعود میرزایی روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی و هم اندیشی دانشمندان و فناوران علم شیمی در حوزه تبیین شعور طبیعت هوشمند در پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: این موضوع از منظر کمیت و کیفیت بخشی و ایجاد ارزش اقتصادی شایسته با توجه به نقش ۲ دهم درصدی پارک های علم و فناوری در سرانه اقتصادی (GDP) اهمیت بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه گره کار مدیریت های پارک علم و فناوری در فقدان مردمی‌سازی مدیریت پارک علم و فناوری است، بیان کرد: با برگزاری نشست های تخصصی در حوزه های مختلف از جمله رویدادهای توسعه اکوسیستم نوآوری خراسان رضوی (تانا) می خواهیم پارکهای علم و فناوری به پاتوق دانشجویان و اساتید تبدیل شده و شرکت های دانش بنیان در راستای شبکه‌سازی در تحقق توسعه پایدار گام برداریم.
رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه گفت: بیشتر عالمان دینی در تاریخ اسلام، شیمی دان و پزشک و مسلط به علوم طبیعی بوده اند، بنابراین جدایی علم و دین از هم ممکن نیست.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: شعور و هوشمندی طبیعت در بسیاری موارد پیچیده و پنهان است و برای تبیین آن نیازمند کارهای فناورانه و علمی هستیم، به طور مثال در حوزه کشاورزی و مشکلات مربوط به کودهای شیمیایی و همچنین بحران های کم آبی و خشکسالی می توان با بهره وری مناسب و موثر در اثربخشی کودها و همچنین نیاز به آب کمتر برای رشد و نمو از طریق مطالعه گیاهان مختلف ضمن بهبود شرایط، چالش های کمتر در بحرانهای زیست محیطی را شاهد بود.
رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با ذکر برخی از آیه های قرآنی به عنوان مصادیق شعور طبیعت تصریح کرد: امکانات زیادی را خداوند در طبیعت به صورت نهان و به تعبیر دیگر عالم غیب خلق کرده است تا انسان رمز و راز هستی را کشف کند.
اساتید حاضر در این نشست ضمن تاکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی برای برگزاری نشست ها و هم اندیشی های مختلف تخصصی (تانا) جهت شبکه سازی نخبگان، متخصصان و اندیشمندان مختلف در پارک های علم و فناوری تاکید کردند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha