نماینده مجلس: سد آبسرده بروجرد از طرح‌های حیاتی محسوب می‌شود

بروجرد - ایرنا - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد آبسرده بروجرد از طرح های حیاتی محسوب می شود، گفت: با پیگیری و قول مساعد وزیر نیرو این سد سال اینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، فاطمه مقصودی عصر پنجشنبه در نشست بررسی سد آبسرده بروجرد که با حضور محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو و فرهاد زیویار استاندار لرستان در محل کارگاه سد برگزار شد، اظهار کرد: پروژه سد آبسرده از طرح‌های حیاتی محسوب می‌شود که مطالبه مردم بروجرد از حدود ۲۰ سال پیش است.
وی تصریح کرد: بروجرد با کم ابی مواجه است و منطقه آبسرده در سال های گذشته از مناطق پر آب استان و شهرستان بود که در حال حاضر با کمبود آب مواجه شده است.
مقصودی اضافه کرد: انتظار می‌رود بودجه‌ای که به سد آبسرده اختصاص می‌‎یابد به‌ صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کند تا هرچه زودتر شاهد آبگیری این سد باشیم.
وی بیان کرد: سد کمندان با سدآبسرده شروع شده اما سد کمندان از پیشرفت خوبی برخوردار است و باید بودجه سد آبسرده از پروژه‌های اضطراری دیده شود.

وی افزود: برای تسریع در ساخت و بهره برداری از سد آبسرده بروجرد ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ لایحه بودجه و نفت به پروژه تزریق شده است.

سد مخزنی آبسرده با ارتفاع ۸۴ متر ارتفاع طرح بزرگی است که علاوه بر سد طرح تصفیه خانه و انتقال اب در آن اجرا می شود که بهره برداری از سد آبسرده علاوه برتامین ۷۵ میلیون مترمکعب اب شرب بروجرد چهار هزارو ۲۰۰هکتار زمین کشاورزی دشت سیلاخور تامین آب خواهد شد.
این سد دارای مخزن ۶۱ هزار متر مکعبی و حجم بدنه ان ۲ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب است که ۷۵میلیون متر مکعب آب شرب شهر بروجرد و بهبود اراضی پایین دست را تامین می‌کن

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha