بیانیه‌های ائمه جمعه و نهادهای فارس در محکومیت اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) 

شیراز-ایرنا-  ائمه جمعه و دستگاه‌ها و نهادهای استان فارس در پی حمله تروریستی به حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با صدور بیانیه‌هایی این واقعه را محکوم و بر حفظ وحدت و استواری ملت ایران در قبال توطئه‌های دشمنان تاکید کردند. 

ائمه جمعه استان فارس در بیانیه ای که روز جمعه نسخه ای لز آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، تصریح کردند: حمله ددمنشانه  تروریستی به آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه السلام و شهید و مجروح شدن جمعی از زائران آن بارگاه ملکوتی موجب تأثر و تاسف عموم مردم مؤمن و انقلابی استان ولایتمدار فارس و ایران اسلامی شد.

این بیانیه می‌افزاید: در این ایام که استکبار جهانی و ایادی آن به دلیل شکست های مکرر به خیال خام خود به دنبال انتقام از ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی هستند شاهدیم بدخواهان کشور و دشمنان مردم و انقلاب در سایه حوادث اسفبار اخیر، برای عقده گشایی و جامه عمل پوشاندن به اهداف پلید خود فرصتی بیابند و به دست جریان‌های تکفیری که نه از اسلام بهره‌ای برده‌اند و نه از انسانیت، با ترور زنان و کودکان بی‌دفاع، این گونه دست به جنایت بزنند و خباثت خود را آشکار سازند.

ائمه جمعه استان فارس افزوده اند: دشمنان بدانند که ملت سلحشور ایران خصوصاً مردم غیور استان فارس که از دیرباز در خط مقدم مبارزه با استکبار و از محبین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و هستند از توطئه‌های دشمن به خوبی آگاه بوده و در راه دفاع از دین و سرزمین خویش آماده مجاهدت می‌باشند. به زودی جنایتکاران روسیاه، به حکم آیه  " انا من المجرمین منتقمون " کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید و زبانه آتشی که افروخته‌اند، دامن خودشان را خواهد گرفت.


کوچکترین خللی در عشق مردم به اهل بیت ایجاد نمی‌شود
آیت‌الله علی اکبر کلانتری نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیام تسلیتی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)  و شهادت جمعی از هم وطنان عزیز در این حادثه تلخ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده های معظم این شهیدان و مردم متدین تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: بی تردید این اقدامات رذیلانه و ددمنشانه که از نظر همه انسانهای با وجدان محکوم است ، کوچکترین خللی در ارادت و عشق مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ایجاد نخواهد کرد.

ناتوانی و استیصال دشمن 

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در پیام تسلیتی نوشت: اقدام ددمنشانه تروریستی و هتک حرمت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شهادت مظلومانه جمعی از زائران آن حرم شریف بار دیگر ناتوانی و ضعف و استیصال تروریست های زبون را بر همگان آشکار ساخت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: بی تردید  آخرین باری نیست که دلهای نورانی و سرشار عشق و ایمان و وفادار به آرمان های بلند انقلاب آماج تیر خشم و عناد و کینه ورزی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار می گیرند؛ اما آنچه مسلم است اتحاد ناگسستنی امت شهید پرور و همیشه در صحنه تیر خلاصی به تمامی این توطئه ها خواهد بود. 

وی تأکید کرد: بی شک دادگستری استان فارس در راستای تأکیدات ریاست معظم قوه قضاییه در شناسایی و برخورد قاطع و قانونی با عاملین این جنایت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.      

دشمن در اهداف خود ناکام خواهد ماند
جامعه اساتید حوزه علمیه فارس نیز در بیانیه‌ای در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) تصریح کرد: در این ایام که ایران اسلامی شاهد عربده کشی ها و هنجارشکنی های  عناصری از اغتشاش گران با هدایت آمریکا و اسرائیل است ، داعشی های تکفیری و سربازان یزید نیز  به کمک آنان آمدند و جمعی از هموطنان بی گناهمان  را در حرم مقدس شاهچراغ  به شهادت رساندند یا مجروح کردند.
در این بیانیه آمده است: همه این اراذل و اوباش سر در آخور استعمار و استکبار دارند و به هدفی  جز  تباهی  و فروپاشی ایران اسلامی نمی اندیشند. ولی  این بار نیز کور خوانده اند و همچون اسلاف بی خردشان  آرزوی خود را به گور خواهند برد .
جامعه اساتید حوزه علمیه فارس این فاجعه بزرگ را  به محضر رهبر فرزانه انقلاب و مردم شریف به خصوص بازماندگان این شهیدان تسلیت و تعزیت می‌گوید.

نقش استکبار در حادثه تروریستی شیراز 

سپاه فجر فارس نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: بار دیگر دست چدنی استکبار  از آستین مخملی مدعیان دروغین آزادی خواهی در نتیجه ناامنی اغتشاشات اخیر بیرون آمد و باطن دشمنان ایران قوی با ابزار داعش و اقدام کور تروریستی تکفیری در کشتار خونین زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام اعم از زن و مرد و کودک و حتک حرمت ارض مطهرومقدس حرم مطهر احمدی و محمدی نمایان گشت. 

در این بیانیه آمده است: صد البته خون پاک شهدای والامقام این حادثه تروریستی، با در میدان بودن ملت بزرگ ایران و حضور در صحنه فرزندان جان بر کف امنیتی آنان ،خط پایانی بر فتنه دشمنان ایران قوی خواهد بود.

سپاه فجر استان فارس ضمن عرض تسلیت به همه ملت بزرگ ایران بویژه خانواده های داغدار این عزیزان  و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه تروریستی اطمینان داده است که در راه دفاع از اسلام ،ایران و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی تا بذل جان در این صراط حق در کنار ملت قهرمان ایران خواهد ماند و سپر بلای مردم عزیز در برابر اهریمنان عالم خواهد بود.

انزجار اهالی فرهنگ از حرکت تروریستی 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در محکومیت حمله تروریستی گروه تکفیری داعش به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، این حادثه دلخراش را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:‌ دشمنان اسلام و مسلمانان با چهره منحوس گروه تکفیری داعش، بار دیگر در اقدامی کوردلانه، با هجوم مسلحانه به سومین حرم اهل بیت(ع) و کشتار بی رحمانه زائران این آستان مقدس، حادثه دلخراشی را رقم زدند که مایه تالم و تاثر فراوان شد.

این پیام می‌افزاید: اینگونه اقدامات ددمنشانه، بی شک برگرفته از بی مایگی و هویت ضدبشری این گروه  تکفیری بوده و انزجار عمومی را در پی خواهد داشت.

تاکید بر مجازات قاطعانه بانیان اقدام تروریستی 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس با صدور پیامی ضمن تسلیت و همدردی با خانواده‌های شهداء حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) ، این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرد.

 وحید خداپرست در این پیام تصریح کرد: خشم، تلخ کامی و شکست دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب پس از ناکامی در ایجاد آشوب و اغتشاش و تفرقه در کشور بزرگ اسلامی ایران، علیرغم صرف هزینه‌ها و توطئه‌های بسیار و همراهی آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی، این بار با حادثه خونین تروریستی و شهادت هموطنان بیگناه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) نمایان شد.

وی اظهار کرد: این جنایت ددمنشانه در سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی که همواره مامن مردمی بوده است که حب اهل‌بیت (ع) با پوست و گوشت و خون آنها عجین شده است نشانگر اوج استیصال و خشم کور دشمنان در پی شکست مفتضحانه از امت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی است. 

وی افزوده است: امید است که مجازات مسببین خونریز و قسی‌القلب این حادثه‌ موجب تسلی‌خاطر مردم شریف شود.

میعادگاه اهالی ورزش در آیین تشییع 

روابط عمومی اداره کل ورزش و ‌جوانان استان فارس نیز در بیانیه‌ای با تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از زایران و مجاوران حرم سوم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: نمایندگی از جامعه بزرگ و انقلابی ورزش و جوانان استان از آحاد مردم عزیز دعوت به عمل می آوریم تا دوشادوش هم در مراسم تشییع شهدای این جنایت مذبوحانه تروریستی روز شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح از میدان امام حسین علیه السلام به سمت حرم مطهر حضور بهم رسانیم و یک صدا ضمن محکومیت هتک حرمت به حرم نورانی اهل بیت اعلام انزجار خویش را از دشمنان اسلام و ایران عزیز اعلام نماییم.

پیام مسئولان شهرستان مرودشت 

 امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت و نماینده شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در پیام مشترکی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را محکوم و شهادت آزاده و جانباز سرافراز مرودشتیِ دفاع مقدس، محمد ولی کیاسی در این حادثه را تسلیت گفتند. 

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقایی، اسماعیل خوشبخت و جلال رشیدی کوچی در این پیامی مشترک تصریح کردند: جنایت تروریستی حمله به زائران حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) نشان دهنده قساوت و بی رحمی  مثلث جنایتکار استکبار جهانی، وهابیت مرتجع و ترریست های مزدور بود، مثلثی که دشمنی اش با ایرانی قوی و مقتدر است وبه هرنحوی قصد ضربه زدن به کشور بزرگ اسلامی ایران را دارد.

این پیام می‌افزاید: شهادت آزاده و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس شهید محمد ولی کیاسی که در حادثه تروریستی حمله به حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد موجب تالم و تاثر عمیق قلبی گشته است. جانباز سرافرازی که به راستی شهید زنده بود و شهیدوار زندگی کرد و در پایان، کالبد رنجور و روح پر تمنایش به همرزمان شهیدش پیوست. 

بیانیه بسبج ورزشکاران 

سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس نیز با انتشار بیانه ای ضمن محکوم کردن حرکت کور دشمن زبون که منجربه شهادت و مجروح شدن چندین هموطن نمازگزار درحرم مطهر شاهچراغ شیرازگردید خواستاربر خورد قاطع با عاملان این جنایت هولناک  شدند.

در این بیانیه که پنجشنبه تصویر آن در اختیار قرار گرفت، آمده است: شهادت ومجروح شدن مظلومانه جمعی از زائرین حرم سوم اهل بیت (ع)  در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری به عموم مردم شریف ایران اسلامی و مردم شهیدپرور شیراز به ویژه خانواده‌های معظم شهدا تسلیت عرض می نمائیم.

این بیانیه افزوده است: این حرکت کورتروریستی نشان داد دشمنان این سرزمین از عزتمندی، اقتدار و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی  به تنگ آمده و برای جلوگیری از این پیشرفت ها و دست‌یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را حتی در هنگام اقامه  نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم ( ص )  قربانی و به خاک و خون بکشانند.

در ادامه چنین آمده است: برای تروریست ها اقوام کُرد، ترک، بلوچ، لُر، عرب وفارس فرقی ندارد و فقط استفاده از این قومیت ها برای رسیدن به اهداف پلید و شیطانی اتاق های فکر دنیای پلید استکبار پوسیده جهانی می باشد،باید گفت، کور خوانده اید این مردم ملت امام حسین و ملت شهادتند و با شهادت بیدار می شوند.

سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و اقدام پلید و شیطانی حامیان تروریسم جهانی به حامیان و همراهان پشت صحنه این جنایت هولناک بشری  قاطعانه اعلام کرد: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران اسلامی و دیار قهرمان و شهید پرور فارس که توطئه اغتشاشات و  آشوبگری‌های اخیر دشمنان این سرزمین  را در نطفه خفه نموده  و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطانی آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ۳۰ نفر را مجروح کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha