وزیر راه و شهرسازی: عملیات احداث واحدهای طرح ملی مسکن مشهد در چند هفته آینده آغاز می‌شود

مشهد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مشهد حدود سه هفته آینده آغاز می شود.

رستم قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زمین های آماده طرح ملی مسکن مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین اختصاص یافته در مشهد برای این طرح مناسب و نزدیک به خدمات شهری است و بزودی عملیات اجرایی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در این کلانشهر ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: خراسان رضوی حدود ۹۰ شهر بزرگ و کوچک دارد که اکنون مشکلات زمین طرح ملی مسکن در حدود ۷۰ شهر این استان رفع شده است که در شهرستانها به صورت یک طبقه و ۲ طبقه برای ساخت واگذار می‌ شود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در قالب این طرح  ۲۴۰ هکتار زمین متعلق به آستان قدس است که با راه و شهرسازی در تهاتر است و آماده سازی این اراضی توسط امور اجرایی بنیاد مسکن در حال انجام است.

احداث ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در مشهد قطعی شده است،چهار هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در منطقه مهرگان مشهد ساخته شد، اما در طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های به مراتب مرغوب‌تر با تعداد واحدهای بیشتری از مسکن در مشهد ساخته می‌شود.

طی هفته‌های اخیر آیین قرعه کشی واگذاری زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در چندین شهر استان خراسان رضوی برگزار شده است.

۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر طی مدت ۱۰ سال در دولتهای گذشته در خراسان رضوی ساخته شده است، اما هدف گذاری دولت سیزدهم احداث ۲۷۵ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال در این استان است.

وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در نشست سه روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس با شهردار و شورای شهر مشهد امروز به مشهد سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha