علمای اهل سنت استان فارس عملیات تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم کردند

شیراز-ایرنا- علمای اهل سنت جنوب کشور و استان‌ فارس با صدور پیام‌های جداگانه اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) را محکوم کردند.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا،رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب و امام جمعه اهل سنت بندرعباس حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.
شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه گرفتن اسلحه برروی مردم محکوم است، افزود: در شاهچراغ شیراز اسلحه بروی کسانی گرفته شد که در حال برپایی نماز مغرب بودند و این حرکت از سوی هر مسلمان و غیر مسلمانی محکوم و یک حرکت تروریستی به شمار می رود و به طور یقین دین اسلام هم آن را نمی پذیرد.
وی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و تسنن ایران هیچ گاه از چنین حرکاتی حمایت نکرده اند، تصریح کرد: اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز دل همه را به درد آورد و یک روز سیاه را رقم زد.
شیخ جمالی این حادثه تروریستی را از طرف خود و شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب به خانواده جان باختگان تسلیت گفت و بیان داشت: جامعه اهل سنت نیز از وقوع این حادثه تروریستی متاثر شد و خود را همدرد خانواده های داغ دیده می داند.
امام جمعه بندرعباس در پایان ابراز امیدواری کرد، تمام عوامل پشت پرده این جنایت مشخص و به سزای اعمالشان برسند.


شیخ عبدالله خانه باز،امام جمعه اهل سنت محلچه نیز با صدور پیامی حادثه تروریستی شیراز که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد را محکوم کرد و گفت: این نوع اقدامات مایه تاسف و تالم است.
شیخ عبدالله خانه باز ضمن محکوم کردن این عمل وحشیانه بیان کرد: به تمام ملت ایران ،خصوصا خانواده این شهداء تسلیت عرض میکنم.


شیخ مصطفی مرادی ،امام جمعه اهل سنت دهنو نیز اقدام مجرمانه عده‌ای از عوامل بیگانه در حمله به مرقد شاهچراغ(ع) که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از مردم بی گناه شده را محکوم کرد و گفت: آنچه در شیراز اتفاق افتاد ماهیت و اهداف فتنه های اخیر را شفاف تر کرد.

شیخ سیدمحمد نور دانش ،امام جمعه اهل سنت خور نیز با محکومینت این اقدام تروریستی گفت: از نظر ما کشتن انسان های بی گناه چه کودک و چه پیر و جوان در هر گوشه ای از سرزمین پهناورمان ایران اسلامی در هر مکانی که باشد محکوم است و مورد خشم و غضب خداوند و بندگانش است.

شیخ سیدعدنان حسینی، امام جمعه اهل سنت کال ،شیخ حسین طاهری ، امام جمعه بهرستان، شیخ اسماعیل درویشی ، مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت، شیخ ناصر صمدی، امام جمعه اهل، شیخ هاشم صدیقی؛ معاونت امور قرآنی مجتمع علوم دینی اهل سنت گله دار، شیخ مصطفی محمودی؛ امام جمعه چاه محمدخانی، شیخ هدایت الله رحمانی؛ امام جمعه اهل شنت باغ، شیخ حسین حسینی؛امام جمعه اهل سنت هورمه و شیخ ایوب رحیمی امام جمعه خلور نیز با پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و برای بازماندگان و ملت ایران صبر توفیق کردند.

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۵ نفر را مجروح کرد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس پیش از این گفت: تشییع شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و از پنجشنبه         ( پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در شیراز عزای عمومی اعلام می‌شود.
همچنین روز شنبه هفتم آبان در این استان تعطیل اعلام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha