۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 84925197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون آستان شاهچراغ (ع): حرم، پذیرای زائران است

۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 84925197
معاون آستان شاهچراغ (ع): حرم، پذیرای زائران است

شیراز-ایرنا-معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت:وضعیت حرم شاهچراغ(ع) عادی و درها برای ورود زائران گشوده شده است.

علیرضا صحرائیان پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) پس از حادثه تروریستی اظهار کرد: شامگاه چهارشنبه پس از حادثه و مستندسازی توسط رسانه‌ها، خادمین حرم نظافت آستان را همراه با برگزاری مراسم روضه‌خوانی، عزاداری و سینه زنی برای سید و سالار شهدا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) آغاز کردند و تا یک ساعت پیش از اذان صبح کار نظافت و تطهیر حرم به پایان رسید.

معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) ادامه داد: پس از آن درهای حرم یک ساعت قبل از نماز صبح گشوده شد تا زائران، همشهریان و هم‌استانی‌ها بتوانند نماز را به صورت جماعت در حرم برپا کنند.

صحرائیان اضافه کرد: در حال حاضر شرایط عادی و طبیعی است و درهای حرم به روی زوار باز است و زائرین در حال ورود به آستان هستند.

وی گفت: البته در شرایط کنونی برای انجام کنترل‌های لازم در اصلی آستان "درب ورودی باب الرضا" بازگشایی شده است و در تلاش هستیم تا سایر درها نیز بازگشایی شود تا امکان ورود زائرین از تمام درها فراهم شود.
صحرائیان بیان داشت: ساعتی پیش هم به دستور تولیت معظم آستان و به همراه معاون موقوفات و جمعی از خادمین آستان عیادت مفصلی از زائران مجروحی که در بیمارستان‌های شهید رجایی و نمازی بستری هستند داشتیم؛ در این عیادت از خانواده مجروحان دلجویی کردیم و بسته‌های متبرک آستان مقدس را تقدیم کردیم.

وی در رابطه با وضعیت مجروحین بستری شده در بیمارستان‌ها گفت: خوشبختانه حال عمومی بخش عمده‌ای از  مصدومان خوب است.

صحرائیان عنوان کرد: پدر و مادر راستین اسلامی پسر دو ساله‌ای که در این حادثه مجروح و در آی سی یو بستری هستند نیز پنجشنبه به زیارت حضرت شاهچراغ مشرف شدند. 

معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) اظهار کرد: برخی از همراهان مجروحان و شهدای این حادثه که شیرازی نیستند و از شهرستانهای دیگر آمده‌اند در حرم اسکان داده شده‌اند. 

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.
در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (۷ آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار و برخی از آن‌ها در حرم مطهر شاهچراغ به خاک سپرده خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha