۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84925190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: رشد صنعتی ایلام متناسب با پتانسیل های استان نیست

ایلام - ایرنا - نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود مزیت های ایلام، به خوبی طرح های صنعتی در آن شکل نگرفته ، گفت: وضعیت صنعت در این استان مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آبدانان با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: بسیاری از واحدهای شهرک های صنعتی استان یا تعطیل شده یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های استان برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست، افزود: محدودیت های اصل ۴۴ یکی از علل عدم سرمایه‌گذاری در استان ایلام است.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان ایلام از وجود آزادراه و فرودگاه مناسب برخوردار نیست، موانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه ای است.

علیزاده عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها را از بزرگترین مشکلات استان دانست و گفت: شرکت های وابسته به دولت طرح های اقتصادی در استان را اجرایی نکرده اند.

وی اضافه کرد: شهرستان آبدانان وضعیت بسیار نامناسبی در حوزه صنعت دارد و به همین دلیل، جوانان زیادی از منطقه مهاجرت کرده اند.

علیزاده افزود: شهرستان آبدانان یکی از محروم ترین مناطق استان است، از شرکت ایمیدرو انتظار داریم در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: کارخانه سیمان و شهرک آجر از طرح های مهم در آبدانان است که باید به سرانجام برسد.

علیزاده ادامه داد: در یک افق ۲ ساله باید زمینه ایجاد ۶۰۰ شغل در شهرستان در زمینه طرح های صنعتی فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha