رقم تحقق بودجه شهرداری مشهد رکورد زد

۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84925181
رقم تحقق بودجه شهرداری مشهد رکورد زد

مشهد-ایرنا- شهردار مشهد گفت: میزان تحقق بودجه شهرداری مشهد تا پایان مهرماه امسال به ۵۵ درصد افزایش یافته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته و شهرداریهای دیگر کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

سید عبدالله ارجائی روز پنجشنبه در حاشیه نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر مشهد با شهردار و اعضای شورا در جمع خبرنگاران افزود: پایان مهرماه پارسال درصد تحقق بودجه سالانه شهرداری مشهد ۲۱ درصد بود که در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: بودجه شهرداری مشهد در سال جاری ۲۶ هزار میلیارد تومان است که سهم دولت در آن بسیار ناچیز می باشد، امیدواریم با توجه به مختصات شهر مشهد و حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی ، توجه ویژه‌ای به مشهد بویژه در حوزه  زیرساختهای مرتبط با زیارت و گردشگری در دولت سیزدهم شود و همچنین مجلس شورای اسلامی سهم بیشتری از بودجه را به مشهدالرضا(ع) اختصاص دهند.

ارجائی بیان کرد: هنوز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تقدیم شورای شهر مشهد نشده، ولی در حال تدوین است و امیدوارم بودجه کمتر از نرخ تورم و با رقم منطقی تقدیم شورا شود.

شهردار مشهد به مسائل مطرح شده در نشست امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس با شهردار و اعضای شورای شهر پرداخت و گفت: در این نشست مسائل مرتبط با آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی، عمران شهری، شهرسازی، مسکن و سمت و سوی توسعه شهر و حدود اختیارات شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر بررسی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد، نتیجه این نشست منجر به قانونگذاریهای مناسبی در سال ۱۴۰۲ در خصوص ریل گذاری برای قانون بودجه خوب برای شهرداریها و بویژه مشهد شود.

رفع مشکلات کلانشهر مشهد نیازمند اراده ملی است

شهردار مشهد نیز به عنوان سخنران نخست این نشست با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات مشهد، نیازمند عزم ملی است، گفت: این شهر با جمعیت ثابت سه و نیم میلیون نفری و حضور همیشگی زائران در سال یک شهر تمام وقت، پویا و با ارائه خدمات شبانه‌روزی  است.

ارجائی اظهار داشت: از ۳۰ میلیون زائری که در سال به مشهد سفر می کنند، ۱۰ درصد زائران خارجی هستند، اقتصاد این شهر مبتنی بر اقتصاد گردشگری است، بیش از ۵۰ درصد اماکن اقامتی کشور در این شهر فعال هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد ابر سازمان خدماتی است که روزانه به بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت ثابت خود خدمات ارایه می دهد، لذا مسائل این شهر با ابعاد بین المللی و گسترده خود در سطح ملی باید پیگیری شود.

نشست سه روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر مشهد با شهردار و اعضای شورا و با حضور وزیر راه و شهرسازی امروز در مشهد آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha