مشاور رییس جمهور در امور اقوام: اطاعت از رهبری تضمین‌کننده اقتدار کشور است

مشهد- ایرنا- مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی گفت: اطاعت از رهبری رفع کننده اختلافات و تضمین اقتدار کشور است، بنابراین باید حول محور مشترک که رهبر معظم انقلاب است، گردهم آییم و دست به دست هم دهیم کشور را آباد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستار عبدالسلام کریمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای وحدت در مشهد افزود: در عصر معاصر باید دنبال عنصر مشترک بگردیم که هدایتگر  به سوی سعادت باشد و رهبر معظم انقلاب حجت راه است و باید بر اساس آن قدم برداریم و اطاعت از ایشان عقلا و شرعا واجب است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای از بین بردن دیکتاتوری بود، بیان کرد: مرگ بر دیکتاتور شعار امام(ره) و رهبری و شعار همه ما است و همه معتقد به این شعار هستیم. شعار حقی است که باطل از آن استخراج می‌شود.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه امروز عَلَم دشمن عوض شده است، افزود: دشمن بنام اسلام و مذهب و مردم به جنگ اسلام و ایران آمده است. باید بصیرت داشت چون دین ما دین بصیرت است. نباید پیاده نظام دشمن در دل کشور اسلامی باشیم.

ماموستا کریمی گفت: آمریکا و اسراییل بیکار نمی‌نشیند و شبانه روز علیه ایران نقشه می‌کشند.

وی با بیان اینکه ریشه، اصول، قرآن، قبله و کتاب یکی است، افزود: دشمن ما نیز مشترک است و به دنبال ایجاد تفرقه است. هر ندایی که از وحدت صحبت کند از رحمان و هر ندایی که از تفرقه و نزاع صحبت کند از شیطان است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام گفت: اقوام و مذاهب رنگین کمان ایران اسلامی است، هر چه بیشتر کنار هم باشند این زیبایی قشنگتر است.

وی با بیان اینکه استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار ما است، افزود: جمهوری یعنی خط کشی بین اقوام نداریم و اسلامی یعنی همه مذاهب اسلامی کنار هم هستند. همه امت واحد هستیم و شهروند درجه یک و دو نداریم، نزاع ما باعث ذلت و حقارت و وحدت باعث عزت و اقتدار است.

یادواره شهدای وحدت در گرامیداشت سالگرد شهادت سرداران "نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده" و ۴۰ تن از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم شیعه و سنی برگزار می شود که ۲۶ مهرماه سال ۱۳۸۸ بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده و به شهدای وحدت موسوم شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha