ظرفیت نیروگاه‌های کشور ۹۰ هزار مگاوات است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت:هم اینک ظرفیت نیروگاه‌های کشور به عنوان یکی از زیرساختهای توسعه ۹۰ هزار مگاوات است.

عباس علی آبادی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: افزایش راندمان نیروگاه ها باید مورد تاکید باشد و هم اینک بیش از ۲۰ واحد بخار از توربین‌های گازی در کشور ساخته شده و یا در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: امروز نیز دومین واحد بخار نیروگاه فردوسی در مشهد افتتاح شده است که با این اقدام راندمان نیروگاه تا ۵۰ درصد افزایش می یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: ساخت بخش سوم واحد بخار این نیروگاه نیز در دست انجام است و امید است به زودی وارد مدار شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مشکلات جدی کشور نیاز به تامین برق است که در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است و امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی کسری برق تامین شود.

یعقوبعلی نظری افزود: امید است سومین واحد بخار نیروگاه فردوسی مشهد نیز به زودی افتتاح شود تا بتوان بخشی از نیازمندیها در حوزه صنعت، کشاورزی، و مصارف خانگی را جبران کرد.

واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد امروز درارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور افتتاح شد.

نیروگاه هزار و ۴۳۴ مگاواتی فردوسی در مشهد دارای ۶ واحد گاز و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است که عملیات ساخت واحدهای بخار این نیروگاه در قالب طرح‌های بیع متقابل در دستور کار قرار گرفته است.

گروه مپنا، با عنوان «شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» یا به اختصار «مپنا» در ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۷۲ خورشیدی تاسیس ‌شد. هدف اصلی از تاسیس مپنا در ابتدا پیمانکاری عمومی طرحهای نیروگاهی به صورت کلید در دست بود و در اثر تحولات، مپنا از حوزه صرف پیمانکاری در دهه ۷۰ و تولیدکننده تجهیزات تحت لیسانس در دهه ۸۰، هم‌اکنون به مجموعه‌ای صاحب فناوری تبدیل شده است و در بین رتبه‌های برتر صاحبان فناوری توربین گازی در عرصه جهانی قرار گرفته است.

فعالیت‌های گروه مپنا با تامین نیازهای اساسی جامعه ایران پیوند عمیقی دارد و این گروه صنعتی از ابتدای تاسیس تلاش کرده است تا به عنوان «بنگاه حل مساله» بازوی صنعتی کشور در حل مشکلات و چالش‌های حوزه‌های راهبردی و زیرساختی باشد.

گروه مپنا هم اکنون سازنده طیف گسترده‌ای از محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادی، بویلرهای متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهای حرارتی و آبی، سامانه‌های حفاظت و کنترل، لوکوموتیوهای مسافری و باری و توربوکمپرسور و ارائه کننده آرایه وسیعی از خدمات تعمیر و نگهداری در کلاس جهانی است.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha