برخورداری ۲۰۰ هزار نفر از بیمه سلامت رایگان در مازندران خدمت ستودنی دولت است

ساری - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران با بیان اینکه دولت سیزدهم با اجرای برنامه های راهبردی و خوب از طریق بیمه سلامت توانست در نظام سلامت تحول ایجاد کند، برخورداری ۲۰۰ هزار نفری بیمه سلامت رایگان از افراد کم برخوردار را نشانه ای از مردمی بودن دولت توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مازندران افزود: جایگزینی بیمه سلامت با دیگر بیمه ها قطعا فقط اسم یا حرف نبوده است، چرا که این اقدام عملی سبب افزایش رضایتمندی به نظام و دولت شده است.

وی ادامه داد: تسهیل دسترسی به حوزه بهداشت ‌،درمان و افزایش حمایت دولت به عنوان شاخص مهم توسعه کشور همواره مورد تاکید دولت است.

دولت به دنبال کاهش دغدغه مردم در خصوص هزینه های درمانی است

دبیر شورای اداری استان مازندران گفت: تردیدی نیست که در گذشته اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه این چنین از مزایای بیمه سلامت برخوردار نبودند و زیر پوشش قرار گرفتن ۲۰۰ هزار نفر بیمه سلامت رایگان اقدام بزرگ دولت است.

محبی بیان کرد: هدف دولت مردمی این است که اگر بیماران رنج و درد دارند حداقل دغدغه هزینه های درمان نداشته باشد و اکنون با کارهایی که دولت انجام داده است به نقطه خوب و مطلوبی رسیده ایم.

وی مازندران به فعالیت  قرارگاه جوانی جمعیت در استان اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت در زمینه ناباروری ورود خوبی پیدا کرده است و با توجه به چالش ها و بحران های جمعیت در آینده، توجه و هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است.

دولت حمایت خوبی از بیماری های صعب العلاج داشته است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران یکی دیگر از خدمات مطلوب دولت را توجه به حوزه بیماری های صعب العلاج دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۲۳ بیماری خاص و صعب العلاج زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته است.

محبی از طرح دارویاری به عنوان دیگر خدمت مهم بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: درمان معتادان که آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد نیز مورد توجه و در دستور کار قرار گرفته است؛ به طور یقین توجه به نظام پیشگیری باید لحاظ شود، چرا که سالانه هزینه های سنگین در کشور بابت آسیب های اجتماعی پرداخت می شود.

با ترویج ورزش نیازی به هزینه های گزاف درمانی نیست

وی بر ضرورت ترویج ورزش همگانی برای جامعه سالم و با نشاط تاکید کرد و افزود: سبک زندگی غلط و دور افتادن از ورزش باعث شده تا این هزینه ها تحمیل شود در حالیکه با ترویج ورزش نیازی به هزینه های گزاف درمانی نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha