عون سند ترسیم مرز آبی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد

بیروت - ایرنا- میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز پنجشنبه نامه رسمی آمریکا درباره ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از بیروت ، الیاس بوصعب معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که میشل عون رئیس جمهوری نامه رسمی آمریکا را که در خصوص ترسیم مرزهای آبی دریافت کرده بود، امضا کرد.

آزادی به سبک آمریکایی

در جریان کنفرانس خبری عاموس هوکشتاین نماینده آمریکا در مذاکرات بین لبنان و رژیم صهیونیستی در بیروت وی از پاسخ به سوال خبرنگار المنار خودداری کرد.

در ارتباط با این واکنش نماینده آمریکا، وقتی که خبرنگار شبکه المنار از هوکشتاین سوالی پرسید، سفیر آمریکا در لبنان در یک صحبت درگوشی به هوکشتاین اشاره کرد که به سوال خبرنگار المنار پاسخ ندهد.

قرار است امروز در ادامه امضای توافق مزبور هیاتی از لبنان و رژیم صهیونیستی در ناقوره و در چادر سازمان ملل متحد همراه با هوکشتاین حضور یافته تا اسناد تحویل و مبادله شود.

الیاس بوصعب معاون پارلمان لبنان در این ارتباط خاطر نشان کرد، عون هیاتی را از طرف خود مأمور کرده تا این نامه را به هوکشتاین در ناقوره تحویل دهد.

وی افزود، وزارت خارجه لبنان نیز نامه ای رسمی به سازمان ملل تحویل خواهد داد.

عون قبل از عزیمت هیات لبنانی با آنان دیدار و گفت و گو کرد.

در همین ارتباط هیات مذاکره کننده لبنانی قبل از عزیمت به ناقوره تاکید کرد که با هیئت رژیم صهیونیستی هیچ دیدار مستقیمی نخواهد داشت.

شخصیت های سیاسی و رسانه های صهیونیستی امضای این توافق را تسلیم شدن بی قید و شرط دولت این رژیم در برابر تهدیدات مقاومت و جنبش حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله می دانند.

مقاومت اسلامی در طی مدت این مذاکرات تهدید کرده بود که اگر لبنان به حقوق خود دست نیابد اجازه استخراج گاز به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

عون صبح امروز پس از امضای نامه رسمی آمریکا که از هوکشتاین در خصوص تعیین مرزهای جنوبی با رژیم صهیونیستی دریافت کرده بود ، آن را به هیات لبنانی تحویل داد تا در ناقوره مبادله شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha