امیرعبداللهیان: دشمنان پروژه چند لایه ناامن‌سازی ایران را طراحی کرده‌اند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ گفت: این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن ساخت.

به گزارش حوزه سیاسی خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پستی نوشت: اینجانب و همه همکارانم در وزارت امورخارجه، شهادت زائران مظلوم جنایت تروریستی، در حرم مطهر شاهچراغ شیراز را تسلیت عرض نموده و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت می‌نماییم.

وی ادامه داد: این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن ساخت. اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند.

امیرعبداللهیات تأکید کرد: بی‌تردید اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

امیرعبدالهیان در پست دیگر اینستاگرامی حمله تروریستی به زائران شاهچراغ را شلیک به ایران و تن به تن ایرانیان دانست و نوشت: تجربه نشان داده جایی که سیاست هایشان کارساز نباشد، اقدام تروریستی را انتخاب می‌کنند. تروریست‌هایی به خط شدند، که نه حرم امن می‌شناسند و نه زن و کودک!

وی ادامه داد:نتیجه دهه‌ها سیاست آمریکا و متحدانش در منطقه، ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بود و در ۴۰ روز اخیر نیز، در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: همانانی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کردند! خشونت را نیز به خوب و بد تقسیم می‌کنند!! و با تمام توان خویش، هم از خشونت و هم از ترور علیه مردم ایران حمایت می‌کنند.

امیرعبدالهیان تصریح کرد: ایران قوی، آرام و یکپارچه خواسته آنان نیست، اما تحقق آرزوهای شوم شان را هرگز نمی‌بینند. نمی‌گذاریم که ببینند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha