۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84924822
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی سمنان: رگبار و کاهش دما در راه است

۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 84924822
هواشناسی سمنان: رگبار و کاهش دما در راه است

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان، با اعلام هشدار زرد، از بارش‌های رگباری و کاهش محسوس دما برای روزهای آینده خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به ایرنا افزود: هشدار زرد برای اواخر وقت فردا جمعه تا اواخر وقت یکشنبه اعلام شده است.

ایرج مصطفوی افزود: بارش باران گاهی با رعد و برق برای ساعات بعدازظهر و شب و در برخی نقاط با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی استان به همراه مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در همین نواحی، مخاطره اصلی در زمان فعالیت این سامانه ناپایدار جوی است.

وی با اشاره به اینکه وزش باد شدید و گرد و خاک در ساعات بعدازظهر و شب دیگر پدیده این سامانه است، بیان کرد: کاهش نسبی دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد برای جمعه تا دوشنبه دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه ای، مه آلودگی و کاهش دید در محورها، احتمال خسارت ناشی از باد، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در نواحی کوهستانی و سردسیر، مهمترین مخاطره های در دوره این هشدار زرد خواهد بود.

مصطفوی ابراز داشت: لایروبی جوی‌ها، آبراه ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمان‌های در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید به همراه اتخاذ تمهیدات پیشگیری از خسارت باد و باران، مهمترین توصیه ها برای روزهای آینده است.  

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای امروز سمنان به میزان ۱۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد، گفت: رضوان و شهمیرزاد با پنج و ۶ درجه امروز خنک‌ترین هوا را در بین شهرهای استان سمنان تجربه می کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: روند کاهشی دما تا دوشنبه در استان سمنان ادامه دارد و رضوان و شهمیرزاد دمای ۲ و سه درجه سانتیگراد را در پیش دارند.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر های ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ پیامک کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

 برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha