۵ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84924629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایتالیا بر حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد

تهران- ایرنا- جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا گفت: تنها راه برای تسهیل توافق صلح بین روسیه و اوکراین، کمک به کی یف برای دفاع نظامی از خود است.

به گزارش ایرنا از رویترز، ملونی چهارشنبه شب پیش از رای اعتماد به دولت راستگرای تازه منصوب شده خود در مجلس سنا ایتالیا گفت: صلح می تواند با حمایت از اوکراین حاصل شود، این تنها فرصتی است که ما برای مذاکره دو طرف داریم.

ملونی نخست وزیر ایتالیا بارها وعده حمایت از کی یف را داده است، در حالی که سیلویو برلوسکونی و ماتئو سالوینی متحدان ائتلاف او به دلیل روابط تاریخی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به این موضوع هم نظر نبوده اند.

ملونی براین باور است اگرچه تسلیحاتی که ایتالیا به اوکراین می دهد برای نتیجه جنگ تعیین کننده نیست اما آنها برای ایتالیا حیاتی هستند تا اعتبار بین المللی خود را حفظ کنند.

دولت جدید ایتالیا روز یکشنبه ۲۳ اکتبر (اول آبان) رسما سوگند یاد کرد. همراه جورجیا ملونی نخست وزیر  ۲۴ وزیر کابینه او که ۶ نفر آنها زن هستند نیز در مقابل رئیس جمهور سرجیو ماتارلا در رم سوگند یاد کردند.

جورجیا ملونی ۴۵ ساله رهبر حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» است، حزبی که در انتخابات عمومی ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) اکثریت آرا را به دست آورد و او روز جمعه (۲۹ مهر) یک دولت ائتلافی راستگرا را تشکیل داد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha