به گزارش ایرنا، اصغر باقرزاده عصر روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش اصفهان افزود: این کانونها میتواند پاتوقی امن برای دختران و پسران دانشآموز باشد که زیر نظر مربیان امین از آن فضا بهره لازم را ببرند.
وی اظهار داشت: اگر استانداران برای ایجاد این کانونها همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند به لحاظ اعتباری پشتیبانیهای لازم صورت خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: این معاونت در رویکرد جدید به شناسایی حدود ۱۵ مشکل در این حیطه پرداخته و به دنبال آن است که فعالیت های پرورشی از حالت شکلی، نمایشی، مقطعی، نقطهای و کم خاصیت خارج شود.
به گفته وی باید سیاستهای مهم در حیطه پرورشی مبنی بر مشارکت دانشآموزان باشد زیرا تا زمانی که معلمان و مربیان، مخاطب را نشناسند، کاری به او نمیتوانند ارجاع دهند.
باقرزاه تاکید کرد: بر این اساس تلاش میشود تا تمام برنامهها به دانشآموزان سپرده شود تا خودشان طراحی کنند یا در آن نقش داشته باشند و با قوت و قدرت در آن شرکت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین به برپایی مراسم ۱۳ آبان با رعایت ملاحظات مربوطه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مناسبت در روز جمعه قرار گرفته، مدیران میتوانند به شکلی برنامهریزی کنند که انتهای راهپیمایی در قرارگاه نماز جمعه باشد.
به نیروی کیفی در آموزش و پرورش توجه نشده است
استاندار اصفهان گفت: در سال های اخیر حوزه تامین و جذب نیروی کیفی مورد غفلت قرار گرفته است.
سید رضا مرتضوی افزود: معلمی شغلی حساس است زیرا دانشآموزان از همه شوونات رفتاری، پوششی، خلق و خو، تعاملات و ارتباطات او درس و الگو میگیرند.
وی تصریح کرد: این در حالیست که در چند سال اخیر کمبودهای حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش به هر شکلی جبران شده و به این مهم توجه نشده که آینده این دانشآموزان، خانوادهها، اخلاق و ارزش های توحیدی به دست تندبادی از ناملایماتی که از این ناحیه وارد آموزش و پرورش می شود سپرده شده است.
استاندار با اشاره به اهمیت جلسات شورای آموزشی و پرورش به عنوان مهمترین برنامه فرهنگی در استان گفت: باید در این جلسه علاوه بر پرداختن بر مسائل زیرساختی و پشتیبانی در حوزههای نرم هم همفکری شود و امکانات و بضاعت های مجموعه به این سمت هدایت شود.
مرتضوی با اشاره به وقایع اخیر گفت: این وقایع به ما نسبت به عمق فاجعه تذکر داد که بیشترین تمرکز را بر روی کیفی سازی نیروهایی که در قالب معلم وارد مجموعه آموزش و پرورش می شوند بگذاریم.
وی تصریح کرد: باید فضای وزارت آموزش و پرورش را از نگاه معمول خارج کرد و به سمت کارهای جدیتر پیش برد.
استاندار به تجربههای دهه اول و دوم انقاب اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت ها و شرایط اقتصادی خاص آن زمان، دوران دفاع مقدس برای تربیت مقدس بکار گرفته شد.
وی همچنین با اشاره به بمباران رسانه ای و هجمه تبلیغاتی دشمنان در روزهای اخیر گفت: آنها به دنبال آن هستند که وضعیت ناهنجار خودشان را به عنوان یک آرمان دست نیافتنی برای دانش آموزان ما معرفی کنند.
وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش استان در ارتباط گیری با دفتر تبلیغات اسلامی استان به منظور استفاده از نیروهای کارآمد و موثر در آن نهاد گفت: این اقدام در کنار بهرهگیری از فضاهای فوق برنامه و اردوها لازم و ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه بر اجرای مصوبات قبلی این شورا در حوزه هدایت ۵۰ درصد دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و آغاز ساخت هنرستانهای در جواز صنعت اشاره کرد.
محمدرضا ابراهیمی افزود: از دیگر مصوبات شوراهای قبلی تاکید بر جذب نیروی ماندگار و کیفی در آموزش و پرورش استان بود که به این منظور تلاش شد تا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال جاری افزایش یابد.
وی، وجود مدارس خطرآفرین و کمبود فضای آموزشی را یکی از چالش های استان برشمرد و گفت: این وضعیت بیشتر در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان احساس می شود.
نظر شما