استیضاح وزیر پاک کردن صورت مساله در حل مشکلات صنعت است

سمنان- ایرنا- فعال صنعتی استان سمنان با اشاره به تجربه یک‌ساله فاطمی امین در مسند سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: استیضاح وزیر خسارتی بزرگ برای وزارتخانه و در واقع پاک کردن صورت مساله به جای حل اساسی مشکلات محسوب می‌شود. 

غلامرضا جعفری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: صنعت دارای مشکلات زیادی از جمله در زمینه صادرات است، اما این مشکلات با استیضاح وزیر صمت حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: فاطمی امین که اکنون نزدیک به یکسال می‌شود که سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، بر بخش صنعت مسلط شده و اطلاعات کافی به‌دست‌آورده و اکنون باید با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در سطح کلان برای وزیر چشم‌انداز با برنامه‌کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شود و سپس از وزیر خواست در مسیر ارکان وزارتخانه را مدیریت کند.

جعفری با اشاره به وجود مشکلات ریشه‌ای در بخش صنعت، گفت: استیضاح وزیر پاک‌کردن صورت مسئله است و باید برای گره‌گشایی از بخش صنعت برنامه و راهکار تعریف شود.

فعال صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: انتظار است مسوولان بالادستی با تصمیم‌درست به بهبود وضعیت صنعت کمک کنند و فقط نگاه کوتاه مدت برای رفع‌مشکلات نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۵ هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی داشتند.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود. 

هیات رییسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود. 

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارایه دهد. 

 پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار شود. 

برای خبرهای بیشتر کلیک کنید. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha