۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۹
کد خبر: 84924190
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰۰ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت یزد بهره‌مند شدند

یزد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: تاکنون ۳۵۰۰ زوج نابارور در استان از خدمات حمایتی این اداره کل بهره مند شدند که حدود ۱۰ میلیارد تومان در این زمینه به آنها پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا محمد دریجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین خدمات بیمه ای دولت سیزدهم برای زوج های نابارور این است که هزینه‌های درمانی آنها تا سه نوبت در سال پرداخت می شود و زوجین می‌توانند با ارایه فاکتور نسبت به دریافت هزینه‌های پرداخت شده نیز اقدام کنند.

وی هزینه درمان برای هر زوج نابارور بین هفت تا ۱۲ میلیون تومان بیان و اظهار کرد: در حوزه ناباروری نیز با توجه به سیاست جوانی جمعیت، تمام هزینه‌های فرایند درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه ها پوشش داده می شود.

دریجانی در ادامه با اشاره به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور افزود: این صندوق  ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی  بیماران تحت پوشش این بیمه را پرداخت می کند البته باید در مراکز دولتی تحت درمان قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماران شامل اوتیسم، تالاسمی، هموفیلی، نارسایی مزمن کلیوی، ام اس، دیالیز، بال پروانه‌ای و چند بیماری مادرزادی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد تعداد افراد زیر پوشش این اداره را ۳۳۰ هزار نفر در استان بیان و  گفت: ماهانه بین ۳۳ تا ۳۵ میلیارد تومان برای درمان افراد زیر پوشش این بیمه در استان هزینه می شود.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha