۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84924160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه تعلیم و تربیت کشور با کمبود ۶۰ هزارمربی پرورشی مواجه است

اصفهان – ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس کشور نیازمند بیش از ۱۰۸ هزار مربی پرورشی است در حالی که ۴۸ هزار مربی در این بخش فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، اصغر باقرزادده روز چهارشنبه در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان افزود:  از این تعداد ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و هفت هزار نفر از آنها امسال بازنشسته می‌شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بحران نیروی انسانی در این وزارتخانه گفت: مقرر است که یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در مدارس به معاونان پرورشی کمک کنند ولی این وقت بیشتر به برگزاری نمازهای جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی جبران کمبود فعلی مربیان پرورشی ندارد.
وی یادآور شد: از سویی ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی، سنجش اثربخشی نشده‌اند و علاوه بر آن امسال تنها ۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که بسیار کم است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مخاطب امروز ما مخاطبی است که از ما دور است و برخی با هدف به دنبال آن هستند که ارتباط ما را با نسل جدید کم کنند و به همین دلیل ما باید روش خود را نسبت به شرایط فعلی تغییر دهیم.
وی تصریح کرد: در روشی که دشمن پیش گرفته روند رفتاری دختران و پسران متفاوت شده  است، شرایط اخیر با درصد زیادی دختران از پسران جلوتر بودند و به نظر می‌رسد دغدغه دختران کمتر دیده شده است.
باقرزاده تاکید کرد: باید برای ۹ ماه سال تحصیلی حداقل بین ۲ تا سه ماه روی مخاطب کار شود زیرا این مخاطب کم حوصله و خشن و غالب آنها از طبقه مرفه هستند هر چند  تعداد این عده خیلی کم است شاید یک‌دهم درصد باشد، اما همین تعداد هم مشکل‌زا هستند و تنها راه حرف‌زدن با این عده است که باید در دستور کار باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: این کاری که بتازگیً مسوولان در حال انجام هستند امیدواریم نمایشی نباشد و تداوم داشته باشد تا به دغدغه افراد و گروه‌ها توجه شود، به دغدغه همین نوجوانی که قرآن می‌خواند نیز باید توجه شود تا ابهامی پیش نیاید.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: ویژگی‌های قرآن بالقوه است و با فعالیت ما این بالقوه بالفعل می‌شود و این امر موجب تقویت ارتباط دانش‌آموز و قرآن می‌شود.
حجت الاسلام حمید محمدی افزود: تهاجم فرهنگی، آسیب فرهنگی گسترده‌ای ایجاد کرده است، هیچ‌وقت فتنه خاموش نیست و در شرایط حاضر فتنه خارجی در حال فعالیت است و فقط با قرآن ، مبارزه با فتنه ممکن است.
وی تأکید کرد: توسعه فعالیت قرآنی، توسعه ایمان قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی سه ضلع توسعه قرآن در یک جامعه است که باید کنار یکدیگر قرار بگیرند تا نتیجه نهایی که به تأثیر قرآن در زندگی شخص  منجرمی‌شود و اثرگذار خواهد بود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: گزاف نیست که بگوییم آموزش و پرورش مهم‌ترین نقش را در توسعه قرآن دارد.
به گزارش ایرنا،  ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کشور با حضور ۹۰۰ نفر از امروز (چهارشنبه) با هدف توان افزایی و بازآموزی آموزشهای قرآنی به مدت سه روز در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان در حال برگزاری است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha