۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 84924025
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انگلیس به گروه "بسیج نظامی" اتحادیه اروپا باز می‌گردد

تهران- ایرنا- کاجسا اولونگرن وزیر دفاع هلند در سفر به انگلیس از پیوستن دوباره این کشور به گروه "بسیج نظامی" اتحادیه اروپا استقبال و آن را به ویژه در بحبوحه جنگ اوکراین مهم ارزیابی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کاجسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند اعلام کرد که انگلیس به زودی توافق نامه ای را با اتحادیه اروپا  امضا می کند که بر اساس آن نیروها و تجهیزات امکان انتقال سریع تر را پیدا می کنند.

اولونگرن روز گذشته در جریان سفر خود به انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تایمز گفت: من واقعا خوشحالم که انگلیس دوباره به این توافق می پیوندد، زیرا در حال حاضر ما شاهد اهمیت این کشور هستیم. انگلیس یک شریک مهم در همکاری های نظامی برای کمک به اوکراین است.

وی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد که برنامه های انگلیس برای پیوستن دوباره به گروه "بسیج نظامی" اتحادیه اروپا که پس از برگزیت از آن خارج شده بود، با جنگ اوکراین مرتبط است. وزیر دفاع هلند سپس افزود: انتظار می رود وزرای هر دو طرف توافق نهایی را در ماه نوامبر (آبان) تایید کنند.

گروه پویایی نظامی، درواقع ابتکار اتحادیه اروپا به رهبری هلند برای بهبود تحرک نیروها، تجهیزات و دارایی های نظامی داخل و خارج از اتحادیه اروپا است و این امکان را به کشورهای عضو می دهد تا در موارد اضطراری آماده واکنش سریع به هرگونه تهدید باشند و نیرو تجهیزات را با سرعت بیشتر به خط مقدم اعزا کنند.  

از زمان حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای غربی کمک های بشردوستانه، نظامی و مالی بسیاری به کی‌یف ارائه کرده اند. مسکو نیز در مقابل جریان ارائه تسلیحات از سوی متحدان غربی را به اوکراین محکوم کرده و گفته است که این اقدام به جنگ افروزی بیشتر ختم می شود و هشدار داده است که هرگونه محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین هدف قانونی برای نیروهای روسیه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha