۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2465
کد خبر: 84923841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هماهنگی رسانه ای میان اعضای اوآنا ضروری تر از هر زمانی است

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت : در شرایطی که فشار های زیادی بر رسانه های مستقل در جهان اعمال می شود، هماهنگی رسانه ای میان اعضای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

ایاد ونوس مدیرعامل خبرگزاری سوریه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) برضرورت تقویت همکاری های رسانه ای میان کشورهای عضو این سازمان در چارچوب یک برنامه و تولیدات مشترک تاکید کرد.
ونوس خواستار تقویت بیش از پیش تبادل رسانه ای خبرگزاری های سوریه "سانا" و "ایرنا" با توجه به روابط مشترک فرهنگی بین مردم ایران و سوریه شد.
وی گفت: تقویت همکاری رسانه های کشورهای مستقل به روش های مختلف و از جمله برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک ضروری است و اعضای اوآنا باید صدای مظلومان را به گوش جهانیان برسانند.
وی با اشاره به تاثیر اخبار کذب و دروغ در دامن زدن به اختلافات سیاسی بین کشورها و اقوام مختلف گفت: برای خنثی کردن توطئه های رسانه ای و پایان دادن به انحصار رسانه ای که به دنبال تحریف حقایق از طریق تروریسم رسانه ای است، باید اخبار صحیح را براساس واقعیت و اسناد در جهان منتشر کنیم.
هجدهمین نشست مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) از دو روز پیش در تهران آغاز شد و تا دیروز سه شنبه ادامه داشت.
این نشست به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد و 60 نفر از مدیران، و روسای خبرگزاری ها از 35 کشور عضو آوانا شرکت داشتند.
ایرنا دیروز سه شنبه رسماً ریاست سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (OANA)  را طی سه سال  آینده برعهده گرفت.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha