۵۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی لرستان مبتلا به آنفلوانزا هستند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی لرستان دارای علایم آنفلوانزا و مابقی مراجعان دارای علایم نیز مشکوک به دیگر بیماری های تنفسی هستند.

دکتر علی بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزایش آمار مبتلایان آنفلوانزا در لرستان از نیمه دوم مهر ماه آغاز شد به نحوی که آمار مراجعین نسبت به نیمه نخست مهر ماه به ۲ برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی در این مدت از ۵۵۰ نفر در روز به بالای هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: در یک مرکز درمانی این استان طی ۱۴ روز ۱۱ هزار نفر با علایم آنفلوآنزا  بصورت سرپایی درمان شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه ماه قبل بیش از ۲ برابر بوده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از موارد ضروری در پیشگیری از آنفلوآنزا است، ادامه داد: در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی آمار ابتلا در بیماری های تنفسی کاهش خواهد یافت و این در حالی است که در حال حاضر توجه چندانی به این مهم نمی شود و روزانه به تعداد مبتلایان به بیماری های تنفسی اضافه می شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه آنتی بیوتیک هیچگونه تاثیری بر درمان آنفلوآنز ندارد عنوان کرد: استراحت، مصرف مایعات، تغذیه مناسب و رعایت بهداشت، مصرف مسکن در مداوای آنفلوآنزا تاثیرگذار است و مصرف آنتی بیوتیک باعث ایجاد مقاومت در بدن و طولانی شدن زمان درمان می شود.

وی افزود: افراد دارای بیماری های زمینه ای و مبتلا به سرطان و آسم باید نسبت به پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا مراقبت بیشتری داشته باشند.

بیشتر مراجعان به مراکز درمانی لرستان با علایم تنفسی به مراکز درمانی کودکان هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آمار افراد بستری در مراکز درمانی استان با علایم تنفسی در حال افزایش است گفت: حدود ۴۰ درصد آمار بستری در مراکز درمانی لرستان مربوط به بیماران با علایم تنفسی است و تعداد قابل توجهی از آنان کودکان هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آمار مراجعان مشکوک به کرونا در استان بالا نیست و حدود ۱۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی استان مبتلا به کرونا هستند.

وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی اتان بستری هستند نگرانی افزایش ابتلا به کرونا طی روزهای آینده وجود دارد که در این راستا بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط افراد جامعه تاکید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha