جریان‌سازی فرهنگی برای مقابله با تهدیدهای دشمن ضروری است

بجنورد- ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: نهادهای فرهنگی و مراکز آموزشی با جریان سازی فرهنگی با تهدیدهای نرم دشمنان مقابله کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا سوقندی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه بجنورد اظهارداشت: رسانه ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و سازمان های فرهنگی باید در زمینه تقویت فرهنگ جامعه فعال باشند تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

وی، تحول فکری را مبنای تقویت فرهنگ دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این تحولات نیازمند توجه به حوزه تفکر و اندیشه ورزی در جامعه هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: خلاء در حوزه فرهنگ وجود ندارد و باید مراکز آموزشی، رسانه ها و حوزه های علمیه به حوزه جریان سازی فرهنگی بیشتر توجه کنند.

سوقندی در ادامه به تاثیر سینما در فرهنگ اشاره کرد و گفت: سینما در ابتدا در حوزه تجارت فعالیت می کرد، سپس عنصر هنر به این جریان اضافه و به مرور به یک رسانه تبدیل شد و الان تمامی آن را یکجا دارد.

وی ادامه داد: سینما به عنوان یک واقعیت نقش خود را در تمامی عرصه ها به خوبی ایفا کرده است.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تمامی سیاست های غربی از سینمای هالیوودی حمایت می کند که با این رویکرد سیاست اقتصادی و رسانه ای را به جهان دیکته می کنند.

وی تصریح کرد: هالیوود فیلم های مختلفی در پنج ژانر برای آخرالزمان تولید می کند و ما باید در این پدیده هوشیارانه و دقیق تر عمل کنیم.

سوقندی در ادامه به رویکرد دولت در حوزه سینما اشاره کرد و افزود: در راستای سامان دهی سینما تفاهم نامه هایی منعقد شده و جشنواره هایی نیز برگزار خواهد شد اما در برنامه های جدید نگاه به استان ها به صورت ویژه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha