استاندار قم: مشارکت‌های مردمی رمز موفقیت مدیریت بحران است

قم-ایرنا- استاندارقم با تاکید بر اهمیت و نقش‌آفرینی مشارکت‌های مردمی درمدیریت بحران‌های طبیعی، گفت: مدل ورود و چگونگی تجهیز به همراه آموزش و هماهنگی گروه‌های مردمی باید مورد اهتمام و توجه ادارات‌کل مدیریت بحران باشد.

سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه درنشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور، در قم بیان کرد: افزایش سرمایه اجتماعی و سازمانی، ادارات مدیریت بحران استانی از لازمه‌های مهم در کارآمدی بیشتر مدیریت بحران است.

وی ادامه داد: مدیریت بحران در حوادث جاری و غیرمترقبه جامعه مانند حوادث و اغتشاشات اخیر، کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک و سایر مسائل می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه شخصیت مدیرکل درکارآمدی و نقش‌آفرینی اداره کل مدیریت بحران موثر است، تصریح کرد: مدیریت بحران در کشور ما مظلوم واقع‌ شده‌است؛ اقلیم سرزمینی و جغرافیایی ایران همواره مستعد بروز حوادث طبیعی متعدد است.

وی استفاده از مدیریت علمی و اصل پیشگیری در مدیریت بحران را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در کنار آمادگی کامل مدیریت بحران، باید همکاری و هماهنگی مطلوبی نیز با سایر دستگاه‌ها مانند آتش‌نشانی، هواشناسی، راهداری و سایر نهادها در بروز حوادث و بلایای طبیعی صورت گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و استفاده از تجربیات گذشته در بروز بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی در سطح داخلی و جهانی مانند خشکسالی و پدیده گردوغبار از مسائل مهمی است که چالش‌های جدیدی را ایجاد کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار هکتار از مساحت استان قم به کانون بحرانی گردوغبار تبدیل‌ شده است. 

نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور تا فردا پنجشنبه پنجم آبان ماه جاری  درقم ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha