۵۴۰ هزار قرص «آهن و ویتامین D» بین دانش‌آموزان گنبدی توزیع شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و جلوگیری از کم‌خونی و پیامدهای آن در این قشر، ۵۴۰ عدد قرص «آهن ویتامین D» بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوره اول و دوم این شهرستان توزیع شد.

عبدالرحیم پالیده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع مکمّل‌های دارویی توزیع شده که ۲۵۰ عدد آن قرص آهن و اسید فولیک و بقیه قرص ویتامین D می‌باشد که با همکاری مرکز بهداشت و آموزش و پرورش و در قالب طرح مکمل یاری بین ۳۲ هزار دانش آموز گروه هدف در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس توزیع شد.

وی، آهن و ویتامین D را از مهمترین نیازهای بدن بویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دانست و گفت: کمبود هر یک از این مواد عوارضی برای بدن به همراه خواهد داشت که کم‌خونی و پیامدهای ناشی از آن از دلائل کمبود آهن در بدن ست.

دکتر پالیده اضافه کرد: ویتامین D هم از اساسی‌ترین نیازهای بدن است و نقش مهم و حیاتی از جمله کمک به جذبکلسیم، فسفر، منیزیم و استحکام بخشی به بافت استخوان را برعهده دارد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: مطابق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هرساله طرح مکمل یاری ویتامین D برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه ماهانه یک قرص تا ۹ ماه و مکمل‌های «فروس سلفات و اسید فولیک» به صورت هفتگی یک عدد تا چهار ماه در سطح مدارس توزیع می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح ملی را افزایش ذخایر آهن و کاهش احتمالی ابتلا به کم خونی در دختران با مصرف مکمل آهن دانست و گفت: با مصرف مکمل‌های ویتامین D در این گروه سنی احتمال ابتلا به پوکی استخوان در سنین بزرگسالی در جامعه کاهش خواهد یافت ضمن اینکه ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های عفونی افزایش می‌یابد.

آموزش و پرورش شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درسال تحصیلی جاری افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha