۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84923493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: بافت فرسوده قزوین از محل افزایش تراکم بهسازی می شود

قزوین - ایرنا- شهردار قزوین گفت: رونق ساخت و ساز و بهسازی بافت فرسوده و تاریخی قزوین از محل افزایش یک طبقه ای تراکم برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صباغی سه شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد،افزود: برای توسعه زیرساخت ها با هزینه های هنگفتی روبرو هستیم و از سویی بافت فرسوده و تاریخی نیازمند ساماندهی و بهسازی است بنابراین استفاده از ظرفیت های قانونی مانند افزایش تراکم در این نقا را در نظر داریم که نیازمند موافقت در سطح ملی هستیم. 

وی ادامه داد: این موضوع از اختیارات استاندار است که با پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی می توانیم مصوبه آن را دریافت کنیم.

صباغی با اشاره به وجود ۵۰۳ هکتار بافت فرسوده در قزوین، گفت: در نظر داریم مردم اصیل قزوین را با این اقدام در همان جا که هستند ساکن کنیم تا از بهم ریختن بافت اجتماعی محلات اصالت دار جلوگیری شود.

شهردار قزوین در ادامه با بیان اینکه برخی مصوبات موجب برهم خوردن برنامه های مدیریت شهری می شود،گفت:  در همین ارتباط، در نشست اخیر کلان شهرهای کشور باحضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، پیشنهاد شد تا در همه کلانشهرها مانند شهرهایی نظیر تهران کمیسیون ماده ۵ به شهرداری ها واگذار شود.

وی با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری،گفت: در هادی آباد که بخشی از بافت فرسوده شهر قزوین به شمار می رود حدود ۳۴ تا ۳۶ هزار نفر سکونت دارند که خدمات رسانی در مواقع بحرانی به این منطقه دشوار است و همچنین در آن برخی خدمات و امکانات مانند فضای سبز وجود ندارد که با بازآفرینی شهری این مشکلات مرتفع می شود.

صباغی با تاکید بر اینکه باید درآمدهای شهرداری پایدار شود،افزود: درآمدهای پایدار ما کم است و منابع چندانی برای توسعه عمرانی نداریم و خیلی از نهادها و دستگاه ها زمین ها را با کاربری عمومی و مذهبی به جای واگذاری به شهرداری تغییر کاربری می دهند، با این وجود و محرومیت از این درآمدها تاکنون شهر به خوبی اداره و مدیریت شده است.

شهردار قزوین در ادامه با بیان اینکه من با میراث فرهنگی و باغستان سنتی مخالف نیستم، تصریح کرد: باید توجه داشت بسیاری از باغات به دلیل اداره سنتی و کمبود آب صرفه و صلاح اقتصادی خود را از دست داده اند و امروز باغستان تنها بر اساس علاقه باغداران سرپا مانده و باید با لحاظ این شرایط در حوزه باغستان برنامه ریزی داشت.

صباغی اضافه کرد: ما مطالبات زیادی از دولت داریم و برخی هزینه ها در توان استان و شهرداری نیست و بهتر است از ظرفیت منابع ملی از جمله اوراق نفتی استفاده کرد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha