پروژه‌های سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبار شد

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبار پروژه‌های سفر سال گذشته رئیس جمهور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبار، شاهد تحول جدی در حوزه عمرانی استان باشیم.

به گزارش ایرنا، کیامرث حاجی‌زاده عصر سه شنبه در نشست شورای فنی استان در یاسوج، اظهار داشت: برای نخستین بار در استان ساختارشکنی شده و عمر پروژه‌های عمرانی از ۱۵ و ۱۷ سال بسیار کاسته شده است.

وی افزود: در مدت ۲ سال اخیر چندین پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح شد، بنابراین اگر بخواهیم می توانیم پروژه‌های عمرانی را در مدت زمان کمی به بهره‌برداری برسانیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد کمی از پروژه‌ها در استان غیرفعال هستند که از محل‌های مختلف برای آنها اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

حاجی‌زاده عنوان کرد: عمده پروژه‌ها و اعتبارات استان در حوزه راه و آب است لذا دستگاه های متولی با توجه به در پیش بودن فصل سرما خصوصا در مناطق سردسیری پروژه‌های حوزه راه را فعال کنند.

وی با اشاره به ساماندهی و نظارت دبیرخانه شورای فنی بر "پل سوم و چهارم بشار و پل بنسنجان"، ادامه داد: برای پل چهارم از محل اعتبارات نفت ۱۰ میلیارد تومان و پل بنسنجان ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده  است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار به پروژه تقاطع تنگ مهریان خبر داد و ابراز داشت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به مصوبات قبلی سفر اضافه شده و پروژه باید فعال شود، در غیر این صورت ماده ۴۶ قانون برای پیمانکار اجرا شود.

حاجی‌زاده گفت: مدیران حوزه راه استان توجه داشته باشند که ابنیه پروژه همزمان با خاکبرداری انجام شود در غیر این صورت اعتباری تخصیص داده نمی‌شود، دلیلی ندارد پول بابت خاکبرداری از حساب دستگاه برداشته شود اما ابنیه انجام نگیرد و پروژه از مدار خارج شود.

وی خواستار پالایش در انتخاب پیمانکاران شد و افزود: نباید به پیمانکاری که در حوزه راه ضعیف عمل کرده در حوزه دیگری پروژه واگذار شود و نظارت همه جانبه بر پروژه‌ها اولویت دستگاه‌ها است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مدیران برنامه زمان‌بندی نظارت بر پروژه‌ها را ارائه دهند، گفت: مدیران با همراهی فرمانداران در روزهای تعطیل و بعد از ظهرها بر پروژه‌های شهرستان نظارت کنند و در صورتی که معارضی وجود داشت مشکل را رفع کنند.

وی با تاکید بر استمرار در بهسازی روستاهای استان، بیان کرد: با اجرای طرح‌های بهسازی روستاها و طرح هادی شاهد تحول بیشتر در روستاهای استان خواهیم بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha