۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84923455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: هویت تاریخی قزوین در حوزه ساخت و ساز حفظ شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت:پاستخگویی به نیازهای شهروندان و اقتضائات حوزه ساخت و ساز مشروط به حفظ هویت و بافت تاریخی شهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی سه شنبه شب در نشست علنی شورای شهر قزوین که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد،با تاکید براینکه برای پاستخگویی به نیازهای شهروندان و اقتضائات حوزه ساخت و ساز یک طبقه افزایش تراکم در بافت تاریخی قزوین در دستور کار و پیگیری است، افزود: باید به گونه ای کار کنیم که ضمن حفظ هویت تاریخی شهر به نیازهای معقول شهروندان در حوزه ساخت و ساز در بافت تاریخی پاسخ مناسب داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت: تکمیل ساماندهی دولتخانه صفوی به عنوان یک طرح ملی که مورد تاکید رئیس جمهور است با جدیت پیش می رود و شاهد تعامل شهرداری در رابطه با این پروژه بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در پیگیری مسایل و مشکلات شهر و شهروندان باید شفاف عمل کنیم و مصالح عمومی را بر منافع خود ارحج بدانیم.

این مسوول گفت: باید تعامل میان شورای شهر قزوین و استانداری برای حل مسایل و مشکلات مرکز استان افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه باید قوانین، مقررات و ضوابط را به درستی تبیین و اجرا کنیم تا جای ابهام باقی نماند، افزود: باید با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون به وظایف خود بپردازیم و مسایل و مشکلات مدیریت شهری را مرتفع کنیم.

رجحانی افزود: برای کمک به ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) خواستار بودجه ای در خصوص شهرهای زیارتی شدیم که تحقق آن یک فرصت برای خدمت رسانی مطلوب به جنوب شهر قزوین است.

وی با اشاره به حل مشکل ساخت و ساز در شهرک اندیشه قزوین پس از سال ها،گفت: مشکلات مربوط به شهرک عظیمیه نیز بیش از سه دهه پابرجا مانده و امیدواریم با پیگیری های انجام شده گشایشی در رابطه با آن حاصل شود.

این مسوول در ادامه بر تسریع در روند بازآفرینی شهری در محلاتی همچون هادی آباد قزوین با توجه شهرداری و دستگاه های مربوطه تاکید کرد.

فرماندار قزوین نیز در این جلسه به کمبود زمین در این شهر پرداخت و گفت: کمبود زمین در قزوین از مشکلات حاد مدیریت شهری برای توسعه خدمات و ساخت و سازهای مورد نیاز است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

عباس کاظمی ،افزود: با پیگیری های مکرر و روحیه جهادی از سوی مسوولان، پس از سال ها شاهد حل مشکلات اراضی شهرک اندیشه بودیم و این رویکرد را باید برای حل مشکلات بر زمین مانده دیگر، همچنان در دستور کار داشته باشیم.

فرماندار قزوین تاکید کرد: برای حل مسایل و مشکلات بافت فرسوده شهر قزوین و پیشبرد بازآفرینی شهری باید از همه ابزارها و امکانات و ظرفیت های قانونی شهرداری و دستگاه های ذیربط استفاده شود.

این مسوول گفت: برای حل مسایل مربوط به اتباع بیگانه و نواحی منفصل شهری نیز باید برنامه ریزی لازم و جامع داشته باشیم تا شاهد اتفاقات خوب در این زمینه ها باشیم.

فرماندار قزوین پیشنهاد داد از مدل نشست های سران قوا برای حل مسایل و مشکلات اساسی کشور استفاده کرده و این مساله در شهرستان و استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خیلی از کارها بر زمین مانده و باید نسبت به وضع موجود منتقد باشیم ، گفت که همه به شکل جهادی در پی حل مشکلات تلاش کنید.

کاظمی اظهار داشت: خوشبختانه گره و موضوع حل نشدنی در شهرستان نداریم و می توانیم با استفاده از ظرفیت های قانونی، روحیه جهادی و تعامل و هم گرایی بین دستگاه ها مسایل و مشکلات را از جمله در حوزه مدیریت شهری از میان برداریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha