۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84923423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا از اسراف غذا در کشورهای عضو

تهران- ایرنا- طبق آمارهای ارائه شده توسط دفتر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بیشترین اسراف مواد غذایی مربوط به مصرف خانگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از رویترز، دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) روز سه شنبه گزارشی منتشر کرد که محتوای آن حاکی از اسراف خانوارهای ساکن کشورهای عضو این اتحادیه است. طبق آمارهای این دفتر معلوم شده است در سال ۲۰۲۰ به ازای هر نفر حدود ۷۰ کیلوگرم مواد غذایی هدر رفته است که بیش از نیمی از ضایعات مواد غذایی ۲۷ کشور عضو این اتحادیه را تشکیل می‌دهد.

داده های یورواستات در اولین گزارش اتحادیه اروپا در این زمینه نشان می‌دهد که کل ضایعات محصولات مربوط به مواد غذایی در این اتحادیه در همان سال به ۱۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر می‌رسد. این منطقه در ابتدای سال ۲۰۲۰ جمعیتی بیش از ۴۴۷ میلیون نفر داشت.

آمارهای یورواستات در حالی منتشر شده است که بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، ضایعات غذایی جهانی بین ۸ تا ۱۰ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد و مقابله با ضایعات مواد غذایی مصرفی همچنان یک چالش در اتحادیه اروپا و سراسر جهان است.

طبق آمارهای یورواستات خانوارهای اروپایی مسئول اسراف ۵۵درصد از مواد غذایی در این کشور هستند و بقیه نیز در جریان زنجیره تولید به هدر رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha