مشکل مالی مانع چاپ آثار مکتوب دفاع مقدس در آذربایجان غربی است

ارومیه - ایرنا - مسوول مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: بخاطر نبود حمایت‌های مالی و اعتبار کم، نشر آثار دفاع مقدس در این استان انجام نشده و به تعویق افتاده است.

لیلا سپهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نبود هزینه لازم چه بسا باعث می‌شود برخی خاطرات دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه نشر آثار دفاع مقدس مراحل مختلفی چون تحقیق، پژوهش، مصاحبه و پیاده سازی اطلاعات جمع آوری شده را طی می‌کند، افزود: هزینه اختصاص یافته به این مهم جوابگوی حتی نیمی از هزینه مراحل انتشار و چاپ یک کتاب نیست.

سپهری اضافه کرد: حتی در زمینه فروش و معرفی کتاب هم با مشکل مواجه هستیم و بعضی نهادهای مرتبط با کتاب تنها در سال اقدام‌ به معرفی یک کتاب این نهاد می‌پردازند.

وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات کتابخوانی تنها افراد محدودی کتاب‌های چاپ شده را می‌بینند در حالیکه این کتاب‌ها را باید جامعه و نسل جوان مورد مطالعه قرار دهند.

سپهری با بیان اینکه به مقوله فرهنگی توجه بیشتری باید شود، گفت: در صورت برخورداری از حمایت‌های مالی و تامین هزینه لازم، کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس چند برابر خواهد شد.

وی با بیان‌ اینکه‌ آذربایجان غربی نه هشت سال بلکه نزدیک ۴۰ سال است که شهید تقدیم نظام اسلامی می‌کند، یادآور شد: بر همین اساس ثبت و ‌ضبط و حفظ خاطرات ‌وصیتنامه شهدا و زندگینامه آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و ‌باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد که از این تعداد ۳۰ عنوان پروسه چاپ خود را طی کرده و ‌در حال چاپ شدن، هستند.

سپهری افزود: کتاب‌های چاپ شده  با موضوعات خاطرات رزمندگان، وصیتنامه شهدا، زندگینامه شهدا، تاریخ شفاهی رزمندگان در قالب مصاحبه، داستان و شعر است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب‌هایی با هدف معرفی شهدا برای کودکان چاپ و منتشر می‌شود.

مسوول مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار کرد: هر سال یک جلد کتاب برگزیده می‌شود که از جمله آنها «روزهای سخت قمطره» تاریخ شفاهی خانم یوسفی است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان چاپ شد و آذربایجان غربی جزو پنح استان برتر کشور در این زمینه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha