۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84923293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصول پدافند غیرعامل باید در مبلمان شهری ایلام رعایت شود

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ساختمان های ناایمن و نبود فضا برای امداد و نجات ساکنان در صورت بروز حوادث، نباید مورد غفلت مسوولان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با مدیر و اعضای قرارگاه پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار داشت: بافت شهری ایلام به طور جدی نیازمند تحول در ساخت و ساز و بازنگری است.

وی افزود: فرودگاه قدیم داخل شهر ایلام باتوجه به ساختارش یک موقعیت پدافندعامل برای مواقع بحران بود که با انجام ساخت و سازهای غیر اصولی در اطراف و بلندمرتبه سازی ها، ساختارش تخریب شد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در بافت شهری جدید بلندمرتبه سازی ساختمان ها آینده نگری ها مورد نیاز لحاظ نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: عدم توجه به ماده های پنج و ۱۰۰ در ساختمان سازی باعث شکل گیری بناهایی ناایمن و خطرناک شده است که در صورت عدم توانایی در تخریب به هر دلیل، باید از صدور پایان کار و پرداخت تسهیلات بانکی به این ساختمان ها تا زمان رفع نواقص خودداری شود.

وی ادامه داد: شهر ایلام با وجود گسترش فضای شهری اما فاقد فضای سبز و بوستان های استاندارد است و تنها ۲ پارک قدیمی ملت (سراب) و کودک در صورت بروز حوادثی چون سیل یا زلزله ظرفیت پذیرش محدودی از شهروندان را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: یکی دیگر از نواقص مهم شهر ایلام فقدان مسجد و حسینیه در ۲۳ نقطه از محلات شهر ایلام است که باید این غفلت مهم مسوولان در امر ساخت مساجد جبران شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام هم در این دیدار با بیان اینکه پدافند غیرعامل شامل ۱۱ کارگروه و پنج قرارگاه است، گفت: سال گذشته در استان یک طرح جامع به عنوان سندبالادستی در موضوع پدافند غیرعامل تهیه و تدوین شد که در قالب این طرح همه دارایی های استان در سه بخش حیاتی، حساس و مهم سطح بندی شد.

محمد رحیمی افزود: بر اساس این سند بالادستی همه ساله طرح و برنامه برای اجرا در ادارات تدوین می شود و امسال ۲۵ طرح مهم در حوزه پدافند غیرعامل تعریف و پس از تصویب از سوی وزارت کشور و سازمان پدافندغیرعامل به ادارت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در برنامه های هفتم توسعه پدافند اقتصادی و پدافندمردم محور مورد تاکید است و همچنین در این برنامه مقرر شده است که محتوای کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان باید مباحث پدافند غیرعامل تدریس شود.

رحیمی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه بهسازی ۲۰ درصد روستاهای مرزی براساس تعاریف و شاخص های پدافندغیرعامل طبق ماده ۲۸ برنامه ششم توسعه انجام گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد مکان امن در همه شهرها و با تعبیه امکانات اولیه برای زمان وقوع بحران پیش بینی شده است و آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم و مسوولان در خصوص پدافند غیرعامل و شناسایی تهدیدات و مصون سازی از حوادث از دیگر اهم برنامه ها است.

رحیمی گفت: امروزه تهدیدات شکل نوینی به خود گرفته و با استفاده از فناوری های نوین و تولید محتوا دشمن به مصاف ایران آمده و روزانه حدود یک میلیون حمله هکری به کشور شناسایی و دفع می شود و در سه بخش سایبری، شیمیایی و بیولوژیکی دشمنان در صدد آسیب رساندن به ما هستند.

به گزارش ایرنا، هشتم آبان ماه سالروز تشکیل پدافندغیرعامل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha