۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84923154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملونی: ایتالیا در سال ۲۰۲۳ دچار رکود می‌شود

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84923154
ملونی: ایتالیا در سال ۲۰۲۳ دچار رکود می‌شود

تهران – ایرنا – جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه گفت که دولت جدید ایتالیا با پاره ای از سخت ترین چالش ها از زمان جنگ جهانی دوم روبه روست و اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ وارد رکود می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ملونی در اولین سخنرانی اش در پارلمان ایتالیا تاکید کرد که دولت وی باید برای مهار تاثیر بحران بهای انرژی، هزینه زیادی دهد و این بدان معناست که باید برخی از تمهیدات مورد انتظار را از بودجه ۲۰۲۳ که باید ماه آینده ارائه شود، به تاخیر اندازد.

وی افزود ائتلاف راستگرا و ملی گرای وی مالکیت عمومی زیرساخت های اصلی همچون بزرگراه ها و فرودگاه ها را تضمین می کند.

ملونی همچنین نسبت به اعمال کاهش تدریجی مالیات و مقررات دست و پاگیر وعده داد.

وی که  اولین نخست‌وزیر زن ایتالیا از راست افراطی‌ است به طو رسمی مامور تشکیل کابینه شده است. انتخابات سراسری ماه گذشته میلادی ایتالیا منجر به ائتلاف احزاب راست افراطی و راست میانه به رهبری برادران فوق محافظه‌کار ایتالیا شد که برای تشکیل دولت کرسی‌های کافی را در پارلمان ایتالیا به دست آوردند.

جورجیا ملونی رهبر گروه راست افراطی ایتالیا پس از اینکه اعلام شد نتایج اولیه انتخابات سراسری که روز یکشنبه (۳ مهر) برگزار شد، حکایت از برتری حزب برادران ایتالیا دارد، در یک سخنرانی پیروزمندانه، پیشایش به طرفداران خود تبریک گفت.

روزنامه فایننشال تایمز به تازگی در مطلبی، آسمان اقتصاد ایتالیا را به ویژه در میانه افزایش بهای انرژی به شدت طوفان زده و ابری خواند و شرایط را برای جورجیا ملونی نخست‌وزیر جدید این کشور چالش برانگیز و دشوار ارزیابی کرد.

صندوق بین المللی پول نیز همین اواخر هشدار داد که ایتالیا به سمت رکود پیش می رود و پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در سال آینده ۰.۲ درصد کاهش می یابد. این در حالی است که برخی بانک‌ها رکورد بیشتری را برای ایتالیا پیش‌بینی کرده اند و دلیل این امر را وابستگی ۵۰ درصد از تولید این کشور به برق دانسته اند.

نگرانی ها از وضعیت اقتصادی ایتالیا در حالی است که ملونی از زمان پیروزی در انتخابات، همواره بر ضرورت ارائه کمک به خانوارها و شرکت‌هایی که با افزایش قیمت‌ها روبرو شده اند، تاکید کرده است.

لذا به نظر می رسد با توجه به شرایط، تمدید اقدامات حمایتی برای کاهش اثرات افزایش انرژی بر اقتصاد مورد استقبال قرار گیرد هرچند بعید است این کشور بتواند بسته های کمک مالی را همانند آنچه که انگلیس و آلمان ارائه دادند، فراهم کند.

 نخست وزیر ایتالیا همچنین تاکید کرد که رم شریک قابل اعتماد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حمایت از اوکراین باقی خواهند ماند.
وی در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان این کشور، افزود: ایتالیا به طور کامل بخشی از اروپا و جهان غرب است.
روزنامه لو فیگارو نیز با پوشش خبری این سخنرانی اعلام کرد که ملونی هرگونه نزدیکی با فاشیسم را انکار کرده است.
این روزنامه فرانسوی یادآوری کرده است که مجلس نمایندگان ایتالیا امشب در مورد اعتماد به دولت ملونی رای خواهند داد.
نخست وزیر ایتالیا اطمینان داده است که رویکرد کشورش در جهت خدشه به یکپارچگی اروپا نیست بلکه برای بهتر شدن عملکرد جامعه است.
ملونی تاکید کرده است که اتحادیه اروپا یک خانه مشترک برای رویارویی با چالش‌هایی است که کشورهای عضو به سختی می‌توانند به تنهایی با آن روبرو شوند.
وی با بیان اینکه ایتالیا شریک قابل اعتماد ناتو در حمایت از کی‎‌یف است، ضمن مخالفت با حمله نظامی روسیه به اوکراین، عمکلرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را باج‌خواهی نامید و آن را محکوم کرد.
وی اضافه کرد: تسلیم شدن در برابر باج‌گیری انرژی توسط پوتین مشکل را حل نمی‌کند، بلکه آن را بدتر کرده و راه را برای ادعاها و باج‌خواهی‌های بیشتر هموار می‌کند و قیمت انرژی در آینده حتی بیشتر از آنچه در ماه‌های اخیر دیده‌ایم افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha