معاون قوه قضاییه: روند حل‌وفصل اختلاف ورزشی سریع و کم‌هزینه می‌شود

تهران - ایرنا - معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به راه‌اندازی مرکز داوری و شعب حل اختلاف ورزش، گفت: با راه‌اندازی این ۲ نهاد، حل‌وفصل اختلاف‌ها سریع، کم‌هزینه و بی‌دردسر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح مرکز شورای حل اختلاف ورزش که در ورزشگاه شهید کشوری برگزار شد، اظهار داشت: امروز دو شعبه شوراهای حل اختلاف در حوزه ورزش در تهران افتتاح شد و بنا داریم شعب تخصصی در همه استان‌ها در حوزه ورزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این تلاش می‌کنیم مرکز داوری حوزه ورزش که مرکزی طویل و قدرتمند خواهد بود را هم در تهران و هم در استان‌ها ایجاد کنیم. آمادگی داریم با حمایت وزارت ورزش مجوز این مرکز و احداث آن صادر و به‌زودی راه‌اندازی شود.

معاون قوه قضاییه با تأکید بر اینکه این دو نهاد؛ یعنی احداث شعب شورای حل اختلاف و مرکز داوری می‌توانند در حل‌وفصل سریع و کم‌هزینه و بی‌دردسر دعاوی مثمر ثمر باشند، خاطرنشان کرد: به همه ورزشکاران و خانواده‌های آنان و تمامی مسئولان ورزشی، توصیه می‌کنم در صورت وقوع اختلاف، ‌ به‌جای مراجعه به مراجع قضایی که بسیار پرهزینه و به دلیل تشریفات دادرسی زمان بر است، به شورای حل اختلاف مراجعه کنند تا به‌سرعت و با هزینه کمتر به امور مربوطه رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه در شوراها به شکل تخصصی با موضوعات برخورد می‌شود، تصریح کرد: زیرا با کمک وزارت ورزش، در شعب حل اختلاف ورزشی، از افرادی که در رشته‌های مختلف حقوقی و رشته‌های ورزشی تبحر دارند و بر موضوع مسلط هستند استفاده می‌شود. ترکیب بین موضوع‌شناسی و حکم‌شناسی یعنی حقوق و ورزش می‌تواند یک ترکیب سازنده و پیش‌برنده باشد و آرای تخصصی دقیق و سریع ارائه شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور درباره هزینه‌های دعاوی در این شورا متذکر شد: در قانون شوراهای حل اختلاف چند ماده گنجانده شده که یک ماده ۸ است که در این ماده هیچ سقفی در مراجعه به شورای حل اختلاف در دعاوی مالی وجود ندارد. همه افراد با هر نوع اختلاف می‌توانند مراجعه کنند و رسیدگی و صلح برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: در اینجا وقتی دو طرف دعاوی سازش پیدا کردند، رأی صادره ضمانت اجرایی قضایی پیدا می‌کند.  

تأمین نیازهای فدراسیون‌ها وظیفه وزارت ورزش است

در حاشیه این مراسم هم سیدحمید سجادی در جمع خبرنگاران درباره افتتاح این شعب یادآور شد: تسریع و تسهیل در رسیدگی به اختلافات در ورزش، دو ویژگی این شعب است. جامعه ورزش باید خیالشان راحت باشد که مطالب مورد اختلاف به صورت تخصصی درک و شنیده می شود.

سجادی با تاکید بر اینکه امروزه در دنیا، مبانی حقوقی ورزش یکی از ارکان اصلی ورزش است، تصریح کرد: زیرا از نظر اقتصادی اعداد و ارقام عجیب و غریبی در قراردادهای ورزشی در دنیای بین‌الملل وجود دارد که ضرورت احداث یک مرجع تخصصی در زمان بروز اختلاف را دوچندان می کند چرا که از این حق و حقوق به راحتی نمی‌توانند بگذرند. در داخل هم همین موضوع را در مقیاس کوچک تر داریم ولی حتما آغاز راه خوبی است.

وی در خصوص اینکه هانیه رستمی اولین سهمیه المپیک ایران را در پاریس کسب کرده اما سلاح او قرضی بوده و درخواست کمک از وزارت ورزش دارد، گفت:‌ وظیفه داریم از او حمایت کنیم. حتما و با کمال میل این کار را انجام می‌دهیم. در گذشته هم شاهد این بودیم که تیراندازان کشورمان با عملکرد خودشان اولین سهمیه را برای کاروان ایران کسب کرده اند.

وی افزود: تأمین نیازهای فدراسیون‌ها وظیفه وزارت ورزش است و باید همیشه حمایت کنیم. در خصوص نیاز رستمیان به سلاح فدراسیون تیراندازی هنوز هیچ درخواستی به ما نداده است و با توجه به این که ۲۱ ماه بیشتر به المپیک زمان باقی نمانده است رستمیان از همین امروز باید تمرینات خود را آغاز کند تا مدال طلای تیراندازی در المپیک پاریس تکرار شود. لذا فدراسیون تیراندازی اعلام نیاز تجهیزات کند ما بلافاصله اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha