نقش محوری اوآنا در انعکاس واقعیت‌های کشورهای مستقل

تهران- ایرنا- علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز سه شنبه با ابراز امیدواری از توسعه همکاری‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری‌ آذرتاج جمهوری آذربایجان‌ تأکید ‌ کرد: اوآنا می تواند نقش محوری در انعکاس واقعیت‌های کشورهای مستقل ایفا کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی نادری» در با «ووگار سیداف» معاون خبرگزاری آذرتاج و «امین علی اف» سردبیر ارشد خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان در حاشیه هجدهمین مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه، ابراز امیدواری کرد این نشست دو روزه موجب تقویت همکاری و نقش آفرینی موثرتر اعضای اوآنا در تحولات رسانه‌ای آینده‌ باشد.

وی با قدردانی از همکاری خبرگزاری آذرتاج با خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوره‌ای که ریاست اوآنا بر عهده جمهوری آذربایجان بود، ابراز امیدواری کرد با توجه به دیدار روسای جمهوری دو کشور، روابط و همکاری‌های آذرتاج و ایرنا بیشتر و بهتر از گذشته شود.

مدیر عامل ایرنا در این دیدار اعلام کرد «خبرگزاری جمهوری اسلامی در تلاش است با راه‌اندازی دفتر نمایندگی خود در باکو همه توان خود را برای تقویت همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور به کار گیرد.»

مدیر ارشد آذرتاج: باکو خانه ایرانی‌هاست

«ووگار سیداف» از مدیران ارشد خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با آرزوی موفقیت برای مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در برگزاری هر چه‌ بهتر مجمع عمومی اتحادیه اوآنا، گفت: روابط ایرنا و آذرتاج از دیرباز خوب بوده و موفقیت ایرنا را موفقیت خود می دانیم و از هیچ کمکی در برگزاری اجلاس تهران دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به روابط خوب مردم ایران و جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: جمهوری آذربایجان برای ایرانی ها کشور خارجی نیست و باکو شهر شما و خانه شماست.

سیداف در بخش پایانی سخنانش اصلاح فرایندهای سُنّتی‌ از جمله انتخاب هیأت رئیسه اوآنا بر اساس رأی‌گیری را گامی در جهت نوسازی و تقویت کارآمدی و اثرگذاری این نهاد رسانه‌ای منطقه‌ای دانست.

نقش محوری اوآنا در انعکاس واقعیت‌های کشورهای مستقل

تقویت همکاری های رسانه ای با ایرنا

«امین علی اف» سردبیر ارشد خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان هم در این نشست به ارائه برخی طرح‌های پیشنهادی برای توسعه همکاری ایرنا با خبرگزاری متبوعش پرداخت و ابراز امیدواری کرد اجلاس اوآنا در تهران به تقویت همکاری های رسانه‌های کشورهای عضو به ویژه در بخش اقتصادی منجر شود.

هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) از روزدوشنبه (۲ آبان) طی مراسمی با سخنان دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی طی مراسمی آغاز به کار کرد و امروز (سه شنبه) با صدور "اعلامیه تهران" به کار خود پایان می دهد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور دارند.

«اوآنا»(OANA) نام اختصاصی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

دکتر سیدضیا هاشمی مدیرعامل سابق ایرنا درخواست نامزدی ایرنا برای ریاست دوره‌ای اوآنا در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را همزمان با چهل و سومین نشست هیأت اجرایی این سازمان، شهریور ۹۷ در تهران، ارائه داد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

اعضای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی با رای مثبت خود نامزدی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان به تصویب رساندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha