شرکت‌کنندگان در اجلاس اوآنا از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند

تهران- ایرنا- شرکت کنندگان هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و در جریان پیشرفت های علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه فناوری صلح آمیز هسته ای قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی از دوم آبان در تهران آغاز شده است و شرکت کنندگان در این اجلاس تاکنون دیدارهایی را با وزیر امور خارجه و رییس جمهور داشته‌اند.

در ادامه برنامه های هیات های رسانه ای در تهران، تعدادی از روسا، مدیران و سردبیران ارشد ۳۵ کشور جهان که برای شرکت در هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در ایران حضور دارند، از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند.

در جریان این بازدید، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی به بیان آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور و لزوم استفاده از فناوری هسته‌ای در زندگی مردم و تاثیر آن در اقتصاد ملی پرداخت.

در این برنامه مدیر کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران به شرح فعالیت‌های این سازمان در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه پرداخت و همچنین دکتر محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی هسته‌ای و نظارت راهبردی و دکتر سید امیرحسین فقهی، رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به شرح اقدامات و دستاوردهای جدید در حوزه فناوری‌های هسته‌ای پرداختند.

در حاشیه این برنامه، اعضای سازمان اوآنا از آزمایشگاه‌های تولید رادیو دارو و سنجشگرهای هسته‌ای و راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده (تهران) در سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) دوشنبه با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار خواهد شد. این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. ایرنا در این اجلاسیه به مدت ۳ سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) تاسیس شد.

دکتر سیدضیا هاشمی مدیرعامل سابق ایرنا درخواست نامزدی ایرنا برای ریاست دوره‌ای اوآنا در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را همزمان با چهل و سومین نشست هیأت اجرایی این سازمان، شهریور ۹۷ در تهران، ارائه داد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

اعضای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی با رای مثبت خود نامزدی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان به تصویب رساندند.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) صبح دوشنبه (۲ آبان ۱۴۰۱) طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران آغاز به کار کرد و امروز سه شنبه با صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان داد.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha