فعال اقتصادی استان سمنان: مشکلات حوزه صنعت ریشه‌ای‌تر از استیضاح وزیر است

سمنان- ایرنا- فعال اقتصادی استان سمنان با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تعریف چشم‌انداز اصولی و عملیاتی، گفت: هر وزیر دیگری سکان‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت شود، به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی در سطح کلان، دوباره در مسیر استیضاح قرار می‌گیرد.

محمود نجفی سهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: نبود برنامه بالادستی عامل ضعف در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است و تا زمانی که برنامه بالادستی با چشم‌انداز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف نشود، هر وزیری که روی کار بیاید، نمی‌تواند این بخش را سامان بخشد و در نهایت استیضاح می‌شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که  برنامه مشخص در سطح کلان برای بخش‌های مختلف مانند، تولید، صنعت و اشتغال تعریف نشده است، نمی‌توان از مجریان ایراد گرفت.

وی بیان کرد: صحبت‌های شعاری، آمارسازی و بیان ارقام غیرمنطقی عامل مشکلات است و تا زمانی که رویه اصلاح نشود و حتی این وزیر استیضاح شود، وزیر بعدی هم دچار مشکل می‌شود.

نجفی سهی بیان کرد: استیضاح وزیر کارگشا نیست، چرا که عملکرد یکساله وی مطلوب و نشان از تلاش‌ها برای بهبود وضعیت است، باید به جای استیضاح، حل ریشه‌ای مشکلات و تعریف برنامه کلان مورد توجه باشد و سپس بر اساس برنامه از وزیر درباره پیشرفت کار و تلاش‌ها سوال شود.

فعال اقتصادی استان سمنان خاطرنشان کرد: مسایل باید به سود صنعتگران و فعالان این حوزه باشد، ولی تصمیم‌ها لحظه‌‎ای گرفته می‌شود و این شرایط به نفع تولید و صنعت نیست و در این شرایط بلاتکلیفی وزیر هم نمی‌تواند کار کند.

وی افزود: بهبود سیستم بانکی و تصمیم‌های اصولی و پرهیز از تصمیم‌گیری لحظه‌ای، گره‌گشای بسیاری از مشکلات است.

نجفی با اشاره به انتقادها به بازار خودرو، گفت: دستور افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید خودرو باید با کمی تامل اعلام می‌شد، چرا که این میزان افزایش تولید نیازمند تامین نقدینگی بود که مسوولان برای تامین نقدینگی تصمیم به ورود به بورس گرفتند و بورس هم موفق عمل نکرد و بسیاری از  اشخاص حقیقی و شهروندان در این سرمایه‌گذاری ضرر کردند و این نشان می‌دهد صنعت بلاتکلیف است و باید برنامه‌ریزی کلان باشد و طبق برنامه از وزیر کار بخواهیم.

فعال اقتصادی استان سمنان با اشاره به توقف تولید برخی خودروهای داخلی، گفت: اکنون خودروی چینی در داخل کشور مونتاژ می‌شود که باید بررسی شود در زمینه تعمیرکار و تامین قطعات یدکی با قیمت مناسب و منطقی مشکلی وجود دارد یا خیر؟ و اگر برنامه در سطح کلان باشد اقدامات طبق برنامه و اصولی پیش می‌رود و مشکلی پیش نمی‌آید.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۵ هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی داشتند.

فعال اقتصادی استان سمنان: مشکلات حوزه صنعت ریشه‌ای‌تر از استیضاح وزیر است
فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.

هیات رییسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارایه دهد.

 پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار شود.

برای خبرهای بیشتر کلیک کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha