۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84922750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزیابی عملکرد وزیر صمت نیازمند گذشت زمان بیشتری است

رشت - ایرنا - کارشناس و استاد دانشگاه در استان گیلان گفت: ارزیابی عملکرد وزیر مجموعه‌ای مهم چون وزارت صنعت، معدن و تجارت با گستردگی و تنوع بسیار فعالیت‌ها در یک سال امکان پذیر نیست و باید فرصت بیشتری به فاطمی امین برای پیشبرد برنامه هایش داده شود.

دکتر محمد پورپیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سمت و سوی حرکت دولت و وزیران از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت افق های روشن است از اینرو باید زمان بیشتری به دولتمردان برای اجرای برنامه‌های‌شان داده شود و همه بخش‌ها نیز در این راستا کمک کنند.

وی با اشاره به یک سال فعالیت دولت مردمی و وزرا اضافه کرد: ساماندهی امور داخلی در وزارتخانه ها و اجرای برنامه ها زمان می برد ضمن اینکه در مدت یک سال نمی توان ۱۶ سال اشتباه را جبران کرد و نتیجه و عملکرد مثبت، موثر و ملموسی را به تصویر کشید.

این دکتری علوم سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: ما همواره به دنبال ناجی می گردیم تا یک شبه همه مشکلات را مرتفع کند، این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست، رفع مشکلات به جامانده از گذشته نیازمند به تدبیر طولانی مدت است و زمان می برد.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع تغییر و آبادانی با افت و خیزهایی همراه است، اظهار داشت: فراز و نشیب‌ها طبیعی است همه باید سعه صدر داشته و برای رفع مشکلات کمک حال دولت باشیم.

دکتر پورپیر بیان داشت: اگر چه طرح سوال و استیضاح حق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، اما از سویی باید آنان وقت بیشتری به وزرای دولت از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت دهند تا بتواند نتیجه ملموسی از رویکرد و برنامه های در دست اجرا در حوزه های مختلف اعم از بازار، خودرو، تجارت و غیره حاصل نماید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اکنون شرایط مناسبی برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نیست، اظهار داشت: این امر که وزیری استیضاح و بعد فردی  دیگر انتخاب شود و رای اعتماد نمایندگان را جلب کند، چند ماه به طول می‌انجامد و عملا این استیضاح‌ها خود تعلل در برنامه ها و موجب عقب ماندن کارها خواهد شد.

 تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۷ مهر) از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه قرار است جلسه استیضاح روز سه شنبه دهم آبان برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha