فاطمی‌امین دچار روزمرگی نشده است/وعده‌های وزیر صمت در حال اجراست

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاطمی امین دچار روزمرگی نشده و از اجرای برنامه‌هایی که تدوین کرده،‌ غافل نیست، گفت: تمام تلاش وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای اهداف تعیین شده در جلسه رای اعتماد است.

علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: به نظرم آقای فاطمی امین از معدود وزرای پیشنهادی دولت است که با برنامه مشخص و چشم انداز معلوم به مجلس آمد و رای اعتماد بالایی هم کسب کرد و  طبق همان برنامه‌ای که به مجلس ارائه داده است، درحال فعالیت است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: فاطمی امین دچار روزمرگی نشده و از برنامه‌هایی که تدوین کرده،‌ غافل نیست. بلکه تمام تلاش وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای اهداف تعیین شده در جلسه رای اعتماد است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: ساماندهی صنایع خودرو، سیمان،‌ فولاد و سایر صنایع مادر از جمله برنامه‌هایی فاطمی امین است که از زمان وزارت در این وزارتخانه اجرای آنها را در دستور کار قرار داده است.

برنامه‌ وزیر صمت برای راه اندازی کارخانه‌ها و صنایع تعطیل شده 

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی کارخانه‌های تعطیل شده و احیاء صنایع مرده از دیگر برنامه‌هایی وزیر صمت است که آرام آرام در حال اجرای آن است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه وزارت صمت فرآیندی است که باید در نقطه پایانی نتیجه آن را ارزیابی کرد، گفت: اکنون که حدود یک سال از زمان اجرای برنامه‌های فاطمی امین می‌گذرد، این برنامه قابلیت ارزیابی ندارد که مجلس تصمیم بگیرد آیا وزیر بماند یا از جایگاه خود برکنار شود.

وقت مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست

عنابستانی با تاکید بر اینکه برای عملکرد وزارت صمت در نحوه کنترل بازار نقدهایی وجود دارد، اظهار داشت: در کنترل بازار باید وزارتخانه عملکرد خود را بهبود بخشیده تا مجلس هم برای سایر بخش‌ها با این وزارتخانه همراهی کند. اما وقت مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست و باید اجازه دهیم برنامه‌هایی که وزیر د رنظر دارد، اجرایی کند و ما هم به وی کمک کنیم.

وی درباره انگیزه و اهداف نمایندگان امضاء کننده استیضاح وزیر صمت خاطرنشان کرد: هر نماینده‌ای نظری دارد که آن نظر محترم است و عده‌ای از نمایندگان به این نتیجه رسیدند که باید وزیر درباره عملکرد خود پاسخ دهد.  باید به وزیر مهلت کافی برای اجرای برنامه‌های تعیین شده، داده شود.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی سه‌شنبه، ۸ آبان ماه برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha