مدیرعامل ایرنا: اجلاس اوآنا فرصتی برای دیدن تصویر واقعی ایران است

تهران- ایرنا- مدیرعامل ایرنا گفت: اجلاس اوآنا در تهران فرصت مناسبی است تا مدیران خبرگزاری‌های مهم آسیایی و اقیانوسیه با تصویر واقعی ایران و پیشرفت‌های کشورمان پس از انقلاب اسلامی مواجه شوند و سفیران و روایتگران حقیقت‌ باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی نادری در دیدار شرکت‌کنندگان هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ارائه گزارشی درباره اهمیت و جایگاه این اتحادیه پرداخت و گفت: اتحادیه اوآنا از سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰) تاسیس شد و در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

وی با بیان اینکه ریاست دوره‌ای این خبرگزاری هر سه سال یکبار تعیین می‌شود، به انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان رئیس مجمع هجدهم دوره اوآنا در اجلاسیه قبل این اتحادیه در کره جنوبی اشاره کرد و بیان کرد:‌ در اجلاس تهران بیش از ۵۰ مدیر ارشد خبرگزاری عضو اتحادیه گرد هم آمده‌اند.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به برگزاری غیرحضوری نشست‌های اتحادیه اوآنا در سه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی گفت: اکنون پس از کاهش همه‌گیری این بیماری، برگزاری این اجلاس در تهران فرصت مناسبی برای هم‌اندیشی اعضای اوآنا به منظور یافتن راه‌های جدید همکاری و ارتباط با افکار عمومی و اطلاع‌رسانی در دوران پساکرونا است. در این نشست تلاش می‌شود با همکاری اعضای اوآنا جریان مستقل رسانه‌ای در دنیا برای غلبه بر روایت‌های یکسویه جریانات فعال در حوزه رسانه شکل گیرد.

وی با بیان این که حضور مهمانان اجلاس اوآنا در تهران فرصتی است تا از نزدیک با واقعیت‌های کشورمان مواجه شوند، اظهار داشت: جریان رسانه‌ای نظام سلطه جهانی در ادوار گذشته تلاش کرد چهره متفاوت و مخدوشی از ایران اسلامی به نمایش بگذارد و اجلاس تهران فرصت مناسبی است تا مدیران خبرگزاری‌های مهم آسیایی با تصویر واقعی ایران و پیشرفت‌های کشورمان پس از انقلاب اسلامی مواجه شده و سفیران و روایتگران حقیقت‌ باشند.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) از دیروز دوم آبان با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز به کار کرد. این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. ایرنا در این اجلاسیه به مدت سه سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است، در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (اول دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha